Breaking News

Tip elak jerawat cara saya

Saya tak nafikan muka saya dulu berjerawat ,masa saya dah akil baligh mula-mula jerawat tumbuh kat dahi je,tapi bila dah start masuk form 3 jerawat dah start naik kat pipi,masa tu seriously stress sangat,nak jumpa orang pun malu,Mungkin disebabkan persekitaran kawasan sekolah saya tu berhabuk,muka pun terdedah jadi  sebab tu lah jerawat timbul.Sampaikan kawan sekelas aka besfriend saya pun tanya" awak tak pakai pencuci muka ke?masa tu pun diam je lah cakap pun perlahan-perlahan,"pakai je"(dengan nada kecewa dan stress)

Masa tu dah macam-macam produk guna,oxy la,apa lah tapi jerawat sama je camtu,tak ada perubahan apapun tapi lepas dah habis pmr saya  guna petua ni iaitu guna tepung alpha lipid  tu letak air pastu sapu  kat muka tiap malam hasilnya pun sangat-sangat berkesan,jerawat pun dah kurang .Bestfriend saya pun tegur,dah licin dah muka awak...produk apa awak guna?see ?cara tradisional lebih baik dari cara moden kan?mudah,dan menjimatkan juga

Then saya pun start minum susu kambing HR .ni untuk membuang toksik-toksik daripada badan.PERINGATAN untuk wanita, ataupun remaja perempuan sebenarnya minum susu ni bagus untuk kesihatan kita bukan sahaja luaran daripada dalaman juga,Kalau dalam kita tak sihat,jadi mesti luaran kita teruk juga kan?Muka saya pun dah ada perubahan masa tu .

Saya sekarang jarang pakai produk kecantikan disebabkan kulit muka saya agak sensitif jadi pakai pun mungkin sekali dua je.

Ni tips untuk mengelak jerawat cara saya 
1.Belah limau nipis kemudian sapu di muka,tapi sebelum sapu basuh muka dengan air dulu,kalau tak tahan pedih ,basuk ok,
2.Ambil serbuk teh kemudian sapu seluruh muka,buat macam masker,hampas tu jangan buang 
3..campurkan susu tepung ,limau nipis dan kemudian madu,letak dalam peti sejuk,buat macam masker tiap-tiap malam.

Cara yang sangat berkesan,jangan lupa cuba nanti.Bukan setakat jerawat je hilang ,muka pun jadi berseri-seri

4 comments:

N.N said...

bestnyer tips mazz ni.. boleh cuba.. sbb muka naz senang giler tumbuh jerawat yg kecik2 tu..rimas betul ^_^

Unknown said...

yg tips no 3 tu.
actually kene buat semua ke or salah satu

Sakinah said...

nak elakkan jearwat cara saya meh singgah blog saya http://inavitamin.blogspot.com

ummi said...

perkongsian yg sgt menarik. tips elak jerawat

Designed By Izzasakura