!Cherry blossom!


Breaking News

PROMOSI VITAMIN C SHAKLEE

Hai semua,
Bulan ni bulan best sebab ada promosi vitamin c shaklee.

Vitamin c ni memang terbaik sangat terutama mereka yang inginkan kulit cantik dan sihat.

Semua orang tahu kan kalau nak dapatkan vitamin c kena makan 7 setengah biji oren .Ada ke yang mampu makan oren sebanyak tu?
Jadi alternatifnya gantikan dengan vitamin C





Sebenarnya Maz dulu pun ada masalah kulit juga dan produk terawal yang Maz consume ialah vitamin c .

Maz tak sangka sangat vitamin c ni memang tahan lama iyalah sebotol pun dah 180 biji
Tahan 6 bulan pula tu.Vitamin c ni pun boleh dilumatkan menjadi serbuk dan dijadikan sebagai masker.


Bila Maz ambil vitamin c ni ternyata jerawat pun nampak berkurangan .




Kulit Maz dulu dan sekarang banyak sangat beza kan.

Jom kita lihat apa kelebihan vitamin c ni .

-Membentuk kolagen dalam kulit
-Mencerahkan kulit
-Melambatkan proses penuaan
-Menghalang pembetukan pigment
-Mengurangkan masalah jeragat
-Meningkatkan sistem imunisasi badan
-Mengurangkan masalah alergi /resdung
-Mengatasi masalah gusi berdarah.


Siapa yang nak cuba dan ada masalah kulit Macam Maz ni jom sembang dengan Maz.

Whatsapp :http://maznimaz.wasap.my
Maz :+60193484205


Read more ...

TIPS ATASI HFMD



Apa itu HFMD ?HFMD) atau lebih dikenali sebagai penyakit HFMD adalah penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Coxsackie

HFMD mendapat namanya dari kudis kecil yang terjadi pada tangan dan kaki, dan dalam mulut.

Kanak-kanak berumur di bawah 10 tahun sering menghidap jangkitan ini! Tapi, orang dewasa juga boleh terkena virus. 

HFMD ni Tanda-tanda virus amat kecil – seperti ada kudis lepuh seperti dalam mulut, tangan dan kaki. Anak anda juga boleh:

Lepuh akibat penyakit ini amat menyakitkan

Kredit :theasianparent

HFMD  juga boleh merebak melalui troli di pasaraya.Setakat ini  angka penularan HFMD semakin meningkat dari hari -ke hari sehingga boleh membawa maut!




:: RAWATAN  HFMD  DENGAN SHAKLEE:: 

HERBAL BLEND

Herbal blend bantu mengurangkan gatal akibat HFMD.Hanya sapukan secara nipis saja okay!

Herbal blend ni selamat dan semulajadi tanpa steroid.


BASIC H 

Membantu menurunkan suhu panas badan dengan cara menitiskan sedikit basic h ke dalam mandian .


Basic H selamat, tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang , tanpa klorin, berkesan meningalkan kotoran degil.

1 botol tahan lama sangat sebab pakai beberapa titis saja.

Boleh juga digunakan untuk mencuci peralatan mainan kanak-kanak.





Hubungi Maz Pengedar Shaklee Anda

 untuk maklumat lanjut 

WHATSAPP http://maznimaz.wasap.my

FACEBOOK :Mazni Maz

INSTAGRAM :vitamincantikbymaz


Read more ...

5 TIPS ATASI SELESEMA CARA MUDAH


Semasa cuaca panas  dan hujan ni ,ramai yang akan mengalami masalah demam,batuk dan tak terkecuali juga selesema.

Selesema ni  merupakan jangkitan pada hidung dan tekak walaupun selesema ni bukanlah satu penyakit yang serius tapi ia juga menyebabkan kita tidak berasa selesa.

Iyalah ,tidur pun tak lena,hidung kerap tersumbat,asyik bersin berkali,sakit kepala dan banyak lagi akibat selesema


Jadi kali ni Maz nak berkongsi dengan korang cara Maz atasi selesema tanpa ubat.


1.Sup

Hirup kuah sup ni mampu membantu melegakan tekak dari selesema tak kiralah sup ayam ataupun sup sayur.Pastikan masukkan sekali bawang putih dan halia ke dalam sup ya.


2.Minum air suam 

Minum air suam sekerap yang mungkin jika korang mengalami selesema.Air suam ni pun membantu melegakan tekak dan mencairkan kahak.

 

3.Amalkan buah-buahan dan sayuran

Walaupun tidak mengalami selesema ,korang memang wajib amalkan buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin c ni.Selain tu ,buah dan sayuran ni baik untuk kesihatan korang.


4.Vitamin c tablet

Korang jenis malas makan buah dan sayuran?haa yang paling senang korang telan je vitamin c SR Plus ni esoknya selesema dah berkurang.

Maz dan keluarga memang amal vitamin c ni .Dalam dua hari selesema pun dah elok ,tak perlu makan panadol atau ubat lain lagi.Ternyata kesan vitamin c SR PLUS ni sangat cepat berbanding vitamin c yang ada di pasaran .

Banyak lagi tau kelebihan vitamin c SR ni antaranya untuk kulit cantik,resdung,darah tinggi dan sebagainya.


Maz suka vitamin c ni sebab sebotol pun 180biji tahan sehingga 6 bulan .Memang jimat dan setanding dengan kesannya.


5.Berjumpa dengan doktor

Jika selesema tak berkurang dalam masa seminggu korang kena cepat jumpa doktor okay untuk rawatan yang selanjutnya.Tips di atas hanyalah cadangan saja.

Untuk info lanjut boleh whatsapp Maz ya 

FB Mazni Maz

IG :Vitamincantikbymaz

Whatsapp: http://maznimaz.wasap.my

 

Read more ...
Designed By Izzasakura