!Cherry blossom!


Breaking News

5 TIPS ATASI SELESEMA CARA MUDAH


Semasa cuaca panas  dan hujan ni ,ramai yang akan mengalami masalah demam,batuk dan tak terkecuali juga selesema.

Selesema ni  merupakan jangkitan pada hidung dan tekak walaupun selesema ni bukanlah satu penyakit yang serius tapi ia juga menyebabkan kita tidak berasa selesa.

Iyalah ,tidur pun tak lena,hidung kerap tersumbat,asyik bersin berkali,sakit kepala dan banyak lagi akibat selesema


Jadi kali ni Maz nak berkongsi dengan korang cara Maz atasi selesema tanpa ubat.


1.Sup

Hirup kuah sup ni mampu membantu melegakan tekak dari selesema tak kiralah sup ayam ataupun sup sayur.Pastikan masukkan sekali bawang putih dan halia ke dalam sup ya.


2.Minum air suam 

Minum air suam sekerap yang mungkin jika korang mengalami selesema.Air suam ni pun membantu melegakan tekak dan mencairkan kahak.

 

3.Amalkan buah-buahan dan sayuran

Walaupun tidak mengalami selesema ,korang memang wajib amalkan buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin c ni.Selain tu ,buah dan sayuran ni baik untuk kesihatan korang.


4.Vitamin c tablet

Korang jenis malas makan buah dan sayuran?haa yang paling senang korang telan je vitamin c SR Plus ni esoknya selesema dah berkurang.

Maz dan keluarga memang amal vitamin c ni .Dalam dua hari selesema pun dah elok ,tak perlu makan panadol atau ubat lain lagi.Ternyata kesan vitamin c SR PLUS ni sangat cepat berbanding vitamin c yang ada di pasaran .

Banyak lagi tau kelebihan vitamin c SR ni antaranya untuk kulit cantik,resdung,darah tinggi dan sebagainya.


Maz suka vitamin c ni sebab sebotol pun 180biji tahan sehingga 6 bulan .Memang jimat dan setanding dengan kesannya.


5.Berjumpa dengan doktor

Jika selesema tak berkurang dalam masa seminggu korang kena cepat jumpa doktor okay untuk rawatan yang selanjutnya.Tips di atas hanyalah cadangan saja.

Untuk info lanjut boleh whatsapp Maz ya 

FB Mazni Maz

IG :Vitamincantikbymaz

Whatsapp: http://maznimaz.wasap.my

 

Read more ...

SET BERPANTANG TERBAIK UNTUK IBU




Ujian mengandung bila tak tahan dengan sakit pinggang.

Badan terlalu letih,stress,alahan yang terlalu teruk sewaktu mengandung tentunya dialami setiap ibu mengandung.

Ada pula tu macam -macam penyakit yang dialami ibu mengandung tapi itu semua dapat diatasi jika ibu mendapatkan nutrisi yang secukupnya dari pengambilan vitamin dan juga pemakanan yang betul .

Belum masuk seksa bila luka jahitan lambat sembuh,ibu pula kerap mempunyai masalah kurang susu.

Mesti ibu jadi tertekan dan takut nanti ibu pula yang mengalami masalah kesihatan yang teruk.

Oleh itu kali ni Maz nak berkongsi dengan ibu semua mengenai set berpantang dari Shaklee .

Apa kelebihan set berpantang dari shaklee ni?

*POSTNATAL SET SHAKLEE*

Set ini terdiri daripada 7 vitamin: 


*1 - OsteMatrix™*


Formula komprehensif, mudah ditelan


☑Melindungi tulang anda, padat dengan nutrien (kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat) lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.


☑Membentuk tulang dan gigi yang kuat


4 tablet membekalkan:

☑ 1000 mg kalsium

☑ 400 mg magnesium

☑ 400 iu vitamin D – untuk menggalakkan penyerapan kalsium


Tablet yang bersalut dan mudah ditelan


Cadangan pengambilan – 2-4 tablet (2 tablet, 2 kali sehari)


*2 - OmegaGuard™*


Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi  -membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.


Minyak ikan - membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuardTM membekalkan 990mg asid lemak omega-3.


Gred Farmaseutikal yang Tulen - dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.


*3 - Sustained Release Vita-C Plus™*


Bekalan Vitamin C Semula Jadi untuk Kesihatan Sepanjang Hari


☑  menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh.


☑  nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.


*4 - Alfalfa Complex (S)*


Nutrisi Anugerah Alam 


Alfalfa merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.


Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature Formula yang pada asalnya dibangunkankan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. Kami hanya menggunakan alfalfa berkualiti tinggi yang ditanam di California bagi produk ini bagi memastikan sumber bahan mentah yang kaya dengan pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan  magnesium di samping klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.


Alfalfa daripada sumber semula jadi


Setiap sajian membekalkan 300mg kalsium, iaitu bersamaan dengan satu gelas susu


Sumber semula jadi pigmen klorofil, vitamin dan mineral surih. Segalanya tersedia di dalam Alfalfa Complex.


*5 - Vita-Lea® Iron Formula*


Multivitamin dan Multimineral


Kepelbagaian Khasiat - salah satu suplemen paling seimbang dengan khasiat yang lengkap, dirumus khas untuk membekalkan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.


Pengambilan Vita Lea

☑Menggalakkan kecergasan dan kesihatan keseluruhan tubuh

☑Menguatkan tulang dan system imun

☑Melindungi  tubuh daripada radikal bebas


*6 - ESP - Soy Protein Isolate Powder*


Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi


merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.


Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung


Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur


*7 - B-Complex*



Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang. Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. B-Complex juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya B for Beauty


Testimoni mereka yang amalkan set berpantang shaklee



Ramai yang akui bila amalkan set mengandung shaklee ni tenaganya lain macam lah orang kata.Badan bertenaga,kulit berseri dan baby pun kulitnya cantik dan bersih bukan tu saja set mengandung ni membantu ibu sebagai penjagaan kesihatan.







Semestinya set berpantang shaklee pilihan bijak dan selamat  untuk anda dan bayi anda.


Untuk info lanjut boleh hubungi maz http://maznimaz.wasap.my

+6019-3484205

IG :Vitamincantikbymaz




Read more ...

Kekal bertenaga Semasa Berpuasa Dengan ESP

rsepi esp,esp shaklee,esp untuk ibu hamil,esp untuk sahur,esp untuk ibu ,


Tak lama lagi,Ramadhan bakal berkunjung tiba seharusnya banyak persiapan yang dilakukan kita ketika bulan puasa nanti.

Ramai juga risau bila berpuasa dengan keadaan cuaca yang panas dan masalah gastrik ni.Badan lemau dan sering tidak bertenaga iyalah banyak lagi kerja perlu dilakukan  seperti masak juadah berbuka,masak sahur dan macam-macam lagi.

Kerja rumah yang terlalu banyak tentunya membuatkan kita juga stress jadi alternatifnya anda boleh mengamalkan ESP .Energizing Soy Protein untuk bekalkan tenaga seharian ketika sedang berpuasa.

Apa itu ESP?
ESP ialah protein soya bukan-GMO yang lengkap dengan asid amino perlu.
Ia merupakan protein soya terbaik. Ia menyediakan 14gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.
 Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.
Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah siap packing. Esp Shaklee adalah pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ianya mempunyai kandungan protein yang tinggi.
Protein membantu menghasilkan collagen dalam badan dan seterusnya membantu memastikan kesihatan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

*Energizing Soy Protein (ESP)* Sangat penting untuk:
✔ membentuk kolagen pada kulit
✔Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit
✔mencerahkan kulit
✔Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
✔Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru.

Kebaikan esp ketika berpuasa.

Esp ni sangat sesuai ketika berpuasa kerana
  • Mempunyai indeks Glisemic yang rendah yang bukan sahaja bagus untuk pesakit kencing manis, namun menyebabkannya dihadam secara perlahan-lahan oleh perut dan menyebabkan tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan dan konsisten untuk rasa kenyang yang lama. 
  • Untuk ibu menyusu pula, ia membantu di dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti kerapa protien merupakan komposisi penting di dalam susu ibu. Yang paling best, susu ibu kelihatan pekat dan berkrim! 
  • Untuk pesakit gastrik pula tak perlu susah hati. Sebab ESP yang bersifat alkali mampun menyeimbangkan asid di dalam perut disamping membaiki sel-sel perut yang tercedera disebabkan asid tersebut


Esp sesuai untuk golongan di bawah:
✅Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.

✅Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.

✅Ibu-ibu yang menyusu: Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.

✅Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

✅Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri.

✅Juga sesuai untuk lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang risau tentang berat badan dan untuk sesiapa yang mementingkan kesihatan
Best kannn..
Jom berESP 😍
esp untuk gastrik,esp shaklee,kebaikan esp shaklee
ESP sesuai untuk seisi keluarga.

Untuk info lanjut boleh hubungi Maz ya http://maznimaz.wasap.my

Facebook :Mazni Maz


Read more ...
Designed By Izzasakura