Breaking News

Review produk safi

Hai semua,dah berhabuk dah blog ni,fuhhh...banyaknya labah-labah..eh rama-rama pun ada,hihi

Kali ni nak berkongsi mengenai produk safi ni ,saya guna dua produk safi iaitu safi sari gamat dan safi lidah buaya.Sebelum bercerita lebih lanjut mengenai sari gamat ni.kita cerita dulu mengenai safi lidah buaya.

Kelebihan safi lidah buaya

Ini adalah pelembap muka safi lidah buaya.Pelembap muka ni sangat penting dalam penjagaan wajah terutamanya untuk kulit yang berminyak dan juga kering.Untuk pengetahuan anda,semasa membasuh muka,muka akan jadi lebih kering kerana minyak semulajadi tadi telah hilang jadi penyelesainya selepas membasuh muka,hendaklah memakai pelembap agar wajah sentiasa lembap.
Sangat berkesan untuk saya.Muka jadi lebih putih dan gebu.


Krim kecantikan ni 3 dalam 1 kerana ia berfungsi sebagai foundation dan juga sebagai krim untuk mencerahkan kulit ,mengurangkan bintik hitam & mengurangkan parut jerawat.Saya pernah guna tapi jarang juga la,sebab rasa melekit pula bila pakai .Nasihat saya cuma jangan pakai banyak sangat krim ni




Penting ke toner?Okay sebenarnya toner ni sangat2 penting kerana selepas membasuh muka semestinya masih ada lagi kotoran yang melekat di muka kan?jadi boleh gunakan toner untuk nenanggalkan kotoran serta mekap .Toner ni membantu menyegarkan kulit dan merapatkan pori-pori kulit.



Pelembap muka sari gamat,saya baru je beli minggu lepas,pelembap ni memang terbaik sebab bila pakai rasa sejuk dan ringan ,tak melekit serta cepat meresap.membantu mengawal sebum iaitu minyak yang berlebihan pada muka,mengecutkan jerawat dan mencerahkan kukit muka.Bau pun harum je.

Ok la itu je entri hari ni,semoga dapat manfaat.

#update tahun 2016,saya dah tak pakai krim safi ni lagi.sekian terima kasih

33 comments:

Unknown said...

Bella pun guna safi ^^

✿INA AINAA✿ said...

ena memang tak boleh masuk dengan safi ni... naik jerawat habis muka ena, dlu ada try.. sedih tol..

Unknown said...

Mieya guna pencuci muka Safi Sari mentimun, so far okay la..

Izza Sakura said...

Sweet heart saya pun tksure sebb da pkai sari gmt p tk sesuai"rasanya kulit awk pun tksesuai"sy cdgkn gne safi aloevera tu,sy pun gne tu.jerawat@parut dah hilang"muka pun mkin berseri,

NaTRaSHa said...

salam kenal,

sy nak tanye laa...pakai pelembab tu bila ye? lepas pakai krim tu ke ,pakai asing2?

Izza Sakura said...

krim tu sy jrg pkai,nk jdikan foundation pun leh jgk,tpi sy pkai plembab dulu kmudian saya pakai krim tu skli,ok je,cuma muka putih sikit la hehe

chesab said...

saya plak guna safi zaitun yang warna kuning..so far okay dan tak naik jerawat..sesuai untuk kulit sensitif

eyka said...

nmpk sngat safi nie bkesan.. trima kasih mklumat nya ya kak ? saya pun nak cuba la safi nie :) btw, mw tnya mna lgi bgus safi hijau ka biru ? please reply yaa ? :*

Izza Sakura said...

hai eyka,bergantung kt kulit awk sbnrnya,saya sesuai safi hjau tapi biru cm lmbt berkesan,klu nk tgok berkesan ke tak,cuba tggu 1 bulan cmtu

Anonymous said...

Salam. Muka sy byk parut jerawat dan bminyak. Safi mn y sesuai tuk kulit sy? Tq

Anonymous said...

Nak tanya nak pakai krim kecantikan sari lidah buaya ni macammana.dah pakai nak bilas dengan air ke.atau dah pakai biar kat muka je.berapa kali nak pakai sehari.boleh x kita pakai pencuci muka sari gamat yg warna biru tu pastu pkai krim kecantikan yg warna hijau tu???

IrfaNajiha said...

Toner n pelembap safi lidah buaya tu, sesuai utk semua jenis kulit ke kak ?

Izza Sakura said...

sesuai

Menghilangkan Bekas Jerawat said...

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
.

farah said...

saya baru try pencuci sari gamat. tapi banyak jerawat naik. awal awal tu kulit ada mengelupas sikit. Kenapa kulit mengelupas dan jerawat banyak naik ye? dan perlu ke saya guna satu set produk sari gamat untuk tahu keberkesanannya?

Unknown said...

Assalamulaikum , muka sya ni b'jrwt . Sya x prnh pkai Safi lgi . Blh tny bila saya pakai Safi nnti , lps sya pkai krim safi gamat pda wktu siang , blhka sya pkai dgn bedak ? Sya bdak asrama , agak2 ada ka effect dia nnti pda sya ya ?
Blh tlg jwbkn ? hehe tyou ;)

Izza Sakura said...

Lala:Sfi gamat memang sesuai untuk kulit berjerawat tapi bergantung dengan keadaan kulit awak,kadang ada yang tk sesuai ,kadang2 sesuai.Nak tengok perubahannya tunggu dalam sebulan.Better jgn pakai bedak compact sebb bedak ni boleh sumbat pori-pori so kulit jd berjerawat nanti teruk.

Izza Sakura said...

Farah:Sari gamat memang bahan natural,rasanya takde efek apa-apa .Tapi depend kt kulit awak sebenarnya.Ada yang pakai mula2 menggelupas untuk buang sel kulit mati,jerawat naik tu mybe sebb awak tak rehatkan kulit sebelum mencuba produk baru selama 3 5 hari.Jadi pencuci tu bertindak balas dan meradang sikit sebb tu lah jerawat naik.

Izza Sakura said...

Anon:untuk kulit berjerawat tu dua2 sesuai tapi mybe sari gamat yang sesuai.Make sure kalau muka berminyak jangan pakai banyak sangat.

Izza Sakura said...

NaTRaSHa :Pakai pelembab dulu baru pakai krim siang safi

Izza Sakura said...

Sweet heart:Jerawat tu menggelupas sebb kiranya produk tu bagus untuk your skin

Izza Sakura said...

Anon:Nak tanya nak pakai krim kecantikan sari lidah buaya ni macammana.dah pakai nak bilas dengan air ke.atau dah pakai biar kat muka je.berapa kali nak pakai sehari.boleh x kita pakai pencuci muka sari gamat yg warna biru tu pastu pkai krim kecantikan yg warna hijau tu???

Jawapan saya :Tak perlu bilas dengan air ye.boleh je ikut kesesuaian,klu tksesuai stop

Lili said...

Dulu saya banyak jrrawat...kat area pp pling bnyk..hidung pun ada...sesi rawatan saya start dengan 2 barang sahaja...pencuci muaka CETAPHYL dan DALACIN T....bila dah smkin pulih...saya guna safi gamat hijau pelembap shja n bedak baby johnson...skrg muka saya dah ok wlupun bekas lubang jerawat n pori besar ada lagi...p compare dgn yg lama...Alhamdulillah...skrg saya cuma pki pencuci muka cetaphyll,toner biru(kdg pki kdg tak) ,pelembap hijau,krim kecantikan biru,n bdk baby tabur baby johnson...saya tak bolh pki compct powder ...jerawat akan tumbuh ..

Lili said...

Bukan safi gamat hijau tapi safi aloe vera...salah type yg atas tu

Unknown said...

Kin pernah try safi dulu tapi tak sesuai. Huhu. Sebab muka jenis mengada.. haha. Sensitip amat. hehe

Unknown said...

Kulit saya jemis berminyak n jerawat.kalau saya pakai pelembap gamat dwngan produk skincare yang lain ok x??or x boleh campur ngn produk len?

Unknown said...

Kulit saya jemis berminyak n jerawat.kalau saya pakai pelembap gamat dwngan produk skincare yang lain ok x??or x boleh campur ngn produk len?

Izza Sakura said...

@noorfarhanum husnabole je,tapi tak berapa digalkkan lah ye.Better try satu-satu dulu

cik Jaja said...

Kan. Pening nak pilih produk mana yg sesuai untuk jenis kulit.. :)

Unknown said...

Saya pakai pcuci muka safi gamat. Ok je. Dr skolah hingga skrg. Mmg terbaik. Jerawat pun ssh nak hinggap. Mgkin sesuai utk kulit saya.

Anonymous said...

Oke tk kalau sy gantikan toner aiken ke toner safi, sbb aiken dah abis tapi still pakai moisturizer aiken?

Anonymous said...

@Anonymous saya guna pencuci safi gamat, toner safi mentimun and pelembap aiken. masker pulak guna bedak sejuk+ asam jawa. so far okay, jerawat makin kurang

Aydan Aqasha said...

Dulu sy ada guna Safi Diamond punye range habis gatal2 & kulit jd hitam kering. So sy passed kat mak sy pun x sesuai gatal2 mungkin sensitif dgn diamond. Pastu sy cuba Safi Rania Gold, mula2 ok je kulit mmg glowing moist2 gitu n pori2 semakin mengecil tpi after dua minggu timbul jerawat besar2 kat dagu & hidung, rasanya alergik kat fragrance sbb sy xbole la nak guna yg terlalu harum ni. Bau dia mmg harum sgt, so sy guna kat bdn je la letak serum etc, harum semerbak bdn sy especially lepas apply Skin Drink Lotion tu. At keast x membazir la kan nasib bdn bole terima😂 Now after 2 tahun berlalu,setiap kali dua minggu nak dkat period kulit sy kering, berjerawat & demam2 gitu jdi kulit pun dehydrated & flakey. Sy cuba la try Safi Sari Gamat & Habbatussauda (pelembap) rasanya sejuk2 & sy suka dia x sticky n walaupun mula2 ada bau harum tpi lepas tu dissipates skjap je hilg bau tu x tgl kat kulit. Suka sbb jerawat mengempis n kulit dh kurg meradang. Xde la moist2 tpi ok la ringan rasa kat muka.

Designed By Izzasakura