Breaking News

Jangan guna rumpai laut!!

Hai semua,ehem2 lamanya tak update yek,hoho,bukannya tak ada masa,tapi sekarang ni agak kurang ataupun tidak langsung menghadap pc ni,sebabnya dalam proses merehatkan diri setelah memerah otak untuk buat design ,

Haa kali ni jom kita amalkan tips cantik dengan bahan semulajadi,ramai yang tahu khasiat rumpai laut ni,jadi tak perlu saya terangkan sebab saya pun dah pernah buat entri mengenai seaweed ni,

RUMPAI LAUT NI MEMANG BERKESAN..KENAPA?
       Baru-baru ni saya terkena ruam panas ,disebabkan cuaca sekarang ni panas  kan,bila dikatakan ruam memang la gatal kan,nak tidur pun susah,saya terkena ruam ni di bahagian leher,mula2 tidak perasan yang tu sebenarnya ruam sebab merah2 pada awalnya,jadi biarkan je,lepas dua hari baru sapu ubat calamine,tapi hasilnya?ruam2 tu bertambah gatal,bukannya bertambah baik,jadi selepas tu saya cuba sapu seaweed ni kat leher,

Nak tahu hasilnya?wow sangat amazing,ruam2 tersebut tidak gatal dan makin hari makin hilang ,memang BERKESAN.,dan tidak meninggalkan sebarang parut ruam pun,

Tetapi pada masa sama juga kelihatan bengkak2 dan merah2 di muka saya,ruam tu berjangkit pula kat muka,susah hati sangat masa tu,tapi bahagian yang terkena tu sikit saja,dan gatal2,saya pun cuba sapu kat seluruh muka kiranya jadikan masker tiap2 hari,muka saya tidak licin mana kan,lepas dah sapu tu,biarkan semalaman ,bangun2 je tengok wow muka cerah,bersih,lembut  je huhu,

Kalau konsisten amalkan muka akan nampak gebu serta glowing gitu,nak tak?

Di sini saya senaraikan kelebihan dan kekurangan pakai masker/minum rumpai laut ni

Kelebihan
Muka nampak glowing serta cerah
Boleh disapu di bibir supaya bibir kelihatan merah
Tiada bahan kimia
Menyejukkan muka
Melebabkan muka
Mengurangkan jerawat serta parut.
Tona kulit menjadi sekata
Mengurangkan maslaah kulit berminyak
Murah

Kekurangan
Bersifat cecair jadi bila dibawa tidur agak messy sikit
Baunya agak menusuk kalbu hehe



kredit google imej


3 comments:

Nur Madihah said...

wah, bagus juga.. :) ada jual ke?

Izza Sakura said...

nur madihah,sorry sy tk jual,rmai yg jual on9 sekrg,murah2 tu

Mar Mansor said...

ramai tak percaya akan keberkesannye..tapi akak tetap percaya sebab sendiri guna

Designed By Izzasakura