Breaking News

Oh copycat

Setelah terbaca satu entri dari blog Whitey Mommy mengenai imej dan gambar dari blog beliau telah diambil tanpa meminta kebenaran.izza pun terdetik di hati nak buat entri mengenai copycat ni memandangkan izza pun salah seorang designer blog.

Saya tahu cik adik-adik semua nak blog cantik-cantik ,comel-comel kan tapi tak perlulah nak tiru hasil orang lain 100% .Cukup hanya untuk kita jadikan blog atau hasil design beliau sebagai inpirasi,inspirasi untuk kita menambahkan kreativiti dengan cara tersendiri,


Bayangkan untuk menghasilkan template blog yang cantik,kena banyak bermain coding,warna ,serta kreativiti,bukan senang ok,untuk seorang designer yang sanggup bersengkang mata,menghadap komputer berjam-jam,itupun salah satu kerja yang memenatkan.

Saya tahu ada yang nak meniru hasil design saya,tapi tak perlu saya sebutkan di sini,.Imej dan gambar yang ada di blog yang saya design itu adalah hak saya,hasil tangan saya.jangan sesuka hati mengambil hak orang lain dengan crop dan buang gambar yang lain.

Ok la sampai di sini saja entri hari ni,ini adalah peringatan buat sesiapa yang suka dengan kopi dan pasta tu ye




Meow...meow huhu

3 comments:

dina said...

Dina ade tak jadi copycat kat blog akak ? Jawab tau tau tau tau heheheheh :D

Unknown said...

tringin nak blaja buat template sendiri
jgnkan template..nak adjust kotak sidebar pon x reti..hikhik..lambat betul yumida ni..kura2

Unknown said...

akak nak belajar buat sendiri tp masa tak mengizinkan..cuma mampu tempah aje dr maz..hehehe...

Designed By Izzasakura