Breaking News

Review k colly dan testimoni

Hai semua,kali ni sebenarnya sibuk sikit siapkan tempahan tapi blogspot ada masalah pula,tak dapat nak  teruskan,


                                                 Maaf gambar dibuang atas sebab tertentu


K colly itu apa sebenarnya?K colly ni singkatan kepada korean collagen sweet 17,saya memilih k colly ni bukan sebab nak putih melepak melepuk cam artis korea tu,cuma saya nak mengurangkan masaalh kulit saya ni,aitu jerawat halus,eeurr
                           
Saya mengamalkan k colly ni dari bulan 1,gambar di bawah ni adalah testimoni saya sendiri,mesti korang nampak kulit saya cam takde masalah je kan(gambar atas),bersih,suci la kan,tapi kenyataannya,itu semua teknik cahaya kamera ya tapi bukan kamera 360 ,dari jauh memang tak nampak,tapi bila tengok dekat,pori2 terbuka,jerawat halus,whitehead,dan kulit muka menggerutu,parut,serta bibir menggelupas,



Bulan 1/2014
Bulan 1  sebelum consume k colly ni,cuba tengok kulit muka saya penuh penuh dengan whitehead,masa ni tengah pakai pelembap muka,nampak berminyak sangat kulit sebab pelembap tu pun berminyak,dan sangat -sangat menggerutu ,jerawat halus sana sini.

Bulan 2
Masa ni muka nampak ok sikit tapi mungkin berada dalam gelap dan jauh,tak berapa nampak sangat jerawat tu,yang gambar kiri tu nampak kan bibir saya merah muda lembut je,mungkin penangan dari k colly,dan kurang menggelupas cuma bila makan pedas,dan trlalu masin,mulalah kering dan menggelupas.

Bulan 3
Ni bahagian yang sentiasa ada jerawat tumbuh,tapi sekarang ni dah pulih tinggal parut2 saja,
Untuk nak kata cerah tu tak pasti sebab saya ni berkulit cerah,gambar2 di atas tu mengikut keadaan tempat gelap atau bercahaya.

Sebenarnya takut nak buat review ni sebab jerawat halus2,ni masih ada lagi,kadang2 tumbuh,kadang surut,cuma saya perasan pori2 kulit muka saya ni agak kecil dan yang bestnya muka tak lagi menggerutu sebab whitehead dah hilang sedikit demi sedikit,dan masalh pembuangan seperti berry2 tu memang dah lancar.saya baru consume 1 jar tak habis lagi,

Lepas ni nak mencuba jar yang kedua pula,dan kalau ada kesempatan macam nak consume BE+SNE pula ni,tapi harga pun mahal juga ni,

Sebelum terlupa,bonus untuk anda,k colly ni mampu MENGURUSKAN BADAN,woow gitu,ha,,saya pun tak percaya juga bila alamainya sendiri,saya bukanlah berbadan besar dan gemuk cuma lemak banyak terkumpul di peha,dan dulu ada juga mak saya belikan seluar saiz S,sebenarnya seluar tu tak muat dulu,tapi sesaje cuba pakai,eh muat pulak,hehe,

Pantang -larang semasa consume k colly
1.Minum air masak banyak2
2.Elakkan minum bergas,makanan ringan,minuman manis,serta teh,

Untuk yang nak kuruskan badan
1.Minum air sebelum makan,
                 2.Selepas bangun tidur,ambil segelas air suam,
3.Ambil nasi dalam kuantiti sedikit.

Itu saja dari saya,

67 comments:

Danee said...

saya ingat nak try jugak k colly ni tapi takut macam produk yang lain, hype je lebih tapi kesan xda . nampaknya macam boleh try ni

Izza Sakura said...

Danee try la,klu kulit danee tkde mslh mmg boleh npk kesan tu,kulit sy byk mslh sebb tu ambik masa lama nak tengok kesan tu,tapi bergantung pada badan danee jgk ,ada org yg cepat,ad yg lmbt,yg penting kne sabar dan kena pantang ,k colly ni pun than lama,sebb cuma kemam je tkprlu bancuh dan cra makn pun mudh

Nur Madihah said...

saya baru start makan ni semalam.. Manis sangat rasa k-colly ni XD

Anonymous said...

saya da mkn 2 mggu...memang best. kulit muke n bdan x kereng mcm dulu. ase licin je..rambut pn x byk gugur..gg n kuku ase kuat..tumit kaki pn lembut..mmg byk la perubahan. cume kecerahan tu x nmpak lg. hee

sabahan Mom said...

Ada tak Kat sini yg cirit-birit bila ambik k colly?

Izza Sakura said...

sabahan mom:rasanya tak pernah lagi,kalau cirit birit tu mgkin sebb bdan kita byk toksik so dia kena buang dulu toksik tu,dlm beberapa hari okla tu,sebab hormon kita lain2,jadi kesannya dan tindakbalas pun berbeza

Unknown said...

Hye...sy jual kcolly harga Rm100..tp now sy buat promotion harga Rm 90 kalau beli 3 botol start from next week utk 2 minggu sahaja..free postage..contact me kalau berminat...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hye...sy jual kcolly harga Rm100..tp now sy buat promotion harga Rm 90 kalau beli 3 botol start from next week utk 2 minggu sahaja..free postage..contact me kalau berminat...0178857485

Unknown said...

Hye...sy jual kcolly harga Rm100..tp now sy buat promotion harga Rm 90 kalau beli 3 botol start from next week utk 2 minggu sahaja..free postage..contact me kalau berminat...0178857485

Unknown said...

0178857485

Anonymous said...

Saya nak tanya memang bila kita consume kcolly kita tak boleh langsung eh minum air manis atau teh?

Unknown said...

Betul ke tak leh minum teh...

Izza Sakura said...

aina; boleh tapi jarakkan je masa pengambilan tu,kalau boleh elakkan ,teh pun bagus sbnrnya tapi kena jarakkan je

Izza Sakura said...

azlina;;boleh tapi kena jarakkan masa pengambilan tu,cth ambik k colly kul 9,so dalm kul 10 baru leh minum

Sophea Elena said...

Kalau minum air gas jugak ada effect tak?

Anonymous said...

salam ...saya nak tanya kenapa saya ambil kcolly tapi kulit saya nampak gelap...saya bukanlah seorang yg kulit gelap...ada sesiapa boleh beri komen...tq

Anonymous said...

Mungkin awk beli yg tak original ..mungkin je..

Anonymous said...

Knp nampak gelap?.. Alhamdulillah saya dah pakai lebih kurg 2 minggu dn kulit saya nampak lebih cerah mcm baby face hehehe..saya rasa awak terbeli yg tak original kot.. Bahaya gak..hmm

Anonymous said...

Klau yg original tu,tudung wane pink kan? Kedai skincare kt rumah sy tu ada tp sy xthu ori ke x...

Anonymous said...

sesiapa yg berminat nk dptkan k colly atau pelbagai jenis produk kesihatan..dijamin ori..blh wassup 0173421711..syu

Anonymous said...

Aah.. sy pn cirit birit. Mybe buang toksik dlu

Izza Sakura said...

aah buang toksik tu dont worry

Unknown said...

sy menjual kcolly original..rm95 sm ...rm100 ss..sms/whatsapp 017-4164030..

Anonymous said...

Akak makan... pastu jerawat naik byk.. y geh?

Ophir Backpackers Adventure Team said...

minum susu bole? ke nk kene selang masa jgk

Ophir Backpackers Adventure Team said...

kalau minum susu bole? ke klu nk minum kne selangkn masa? sbb sy mnum susu tiap pagi. hrp2 bole. hmm

Anonymous said...

As long consume k colly xleh minum milo or teh or coffee ke. Kalau breakfast mmg sya teh or milo pagi2 macam mana. Should i stop first. Bila sya boleh minum milo smua tu balik

Unknown said...

seeloknya minum air masak je . sebab air masak boleh bantu untuk detoks . bila detoks toksin dlm badan tu keluar . bila dah keluar tu apa2 supliment kita ambil akan cepat bagi kesan . .. saya pun jual k colly . wtapp +60125657135 or instagram @zzatisnabeautyshop . saya boleh guide .

Unknown said...

seeloknya minum air masak je . sebab air masak boleh bantu untuk detoks . bila detoks toksin dlm badan tu keluar . bila dah keluar tu apa2 supliment kita ambil akan cepat bagi kesan . .. saya pun jual k colly . wtapp +60125657135 or instagram @zzatisnabeautyshop . saya boleh guide .

Anonymous said...

Salam. Saya baru start consume kcolly semalam. bangun pagi bibir rasa lembat. Pastu consume before breakfast pulak. Kepala rasa pening2 dan panas.. kenapa ye? ke saya sorang je rasa?

Anonymous said...

Eh typo pulak. *lembap

Unknown said...

Klu utk remaja skolah menengah blh ke pkai k colly ni?please jwp

Anonymous said...

Kcolly ori rm 130 kwn jual..meh nk share ni no dye ..what app 01152897268...ori punye..kat luar mahal la..huhu

Unknown said...

Boleh sis . Untuk 13 tahun dan ke atas :)

Unknown said...

Anyone here yg gemar k-colly , boleh whatsapp miz , 0192892023 oke ;) miz jual rm9* je -include postage-, dijamin original . Wang akan dipulanglan jika didapati ia Fake ;) TQ

Anonymous said...

Sy rasa macam tu juga mula mula...

Unknown said...

hi, saya ingat nak try benda nie..sebab tak pernah amik mane2 supplement..tapi saya peminat tegar coffee..sesuai ke??..atau memang tak boleh consume coffee langsung??

Unknown said...

sy skrg ni amalkn Set kempis perut (garlic tablet hai-o dan mineral coffee) mcm mne nk amalkn klau sy nk mkn k colly sbb mc ni kopi.. ptut kee sy stop dlu set kmpis prut ni

Unknown said...

On behalf admin , sy jawabkan eh hehe . Ikut pengalaman , sebaiknya tak minum coffee . Tapi kalau nak jugak , ambil coffee dlm sminggu sekali ke . Sy dulu pun minum teh n nescafe time consume k colly. Sebulan dlm 2 kali , kesan lambat . Mcm bosan la . So better , jgn minum 😀

Unknown said...

Kalau minuman tu minuman cafein , sebaiknya habiskan satu persatu dulu . Tp kalau coffee tu jenis tak ber kafein , boleh consume , tp jarakkan masa . Dalam 2 atau 3 jam .

Unknown said...

Mungkin sebab , kurang minum air . Banyakkan minum air eh 😉

Anonymous said...

Sy bru mkn 2mnggu jerawat naek byk..nape yeark...ade yg kne cmtu x

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Mungkin sbb ada bahan yg t'kandung dlm kcolly yg tidak sesuai dgn hormon dlmn awak . Sy pernah kena tp selepas consume BVR collagen .

Unknown said...

Susu ? Boleh ..

Unknown said...

Assalamualaikum , haii awak-2 n admin .
Miz Fitrish ada buat sale raya , K-COLLY RM91 (FREE POSTAGE+FREE GIFT) DAN OLI CANDY PUN RM 46 (FREE POSTAGE+FREE GIFT) . Boleh WHATSAPP MIZ : 019-2892023 . SALE SAMPAI 9/7/2015 ni . Cepatt whatsapp okay ;)

Unknown said...

Kalau tgh period boleh kena stop mkn kcolly kejap or boleh teruskan mcm biasa?

Unknown said...

Kalau tgh period boleh kena stop mkn kcolly kejap or boleh teruskan mcm biasa?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

No wonder la saya consume K-Colly x cerah lagi sebab almost everyday minum coffee. Thanks semua for pencerahan, now I know what to do to get better result. :) . But perubahan ketara rambut saya sihat n kesan lambat sebab saya tak consistent consume k-colly.

Nur Zamira said...

Saya guna kcolly daa lama dah . Setia sangat . Dulu guna aurawhite tapi stop sebab try guna kcolly . so far , kcolly memang bagi kesan positive . kulit memang makin cerah , puas hati sangat :)

Unknown said...

act, saya baru 15 thn. saya consume kcolly baru 2hari. start consume hari ahad pagi. ahad ptg tu datang cirit birit melanda. ya allah hurabbi punya sakit. sampai lembik. esok tu pergi sklh pun sakit lagi sampai call mak suruh amik. sebab cirit birit dah tak tahan ulang alik tandas kat sklh tu. saya minum air pun 2liter setengah. balik tu terus search google rupanya pembuangan toksin. mcm tak percaya umur 15thn ada toksin dlm badan yang kaw punya😂 alhamdulillah ptg ni dah ok sikit. esok pagi mesti datang balik cirit birit ni

wani syara said...

Hai sis , saya pregnant .. hb saya low, and now saya makan iberet and k colly tapi malam saya tak tahu macam mana nak makan .makan sekali dengan iberet boleh ke ?

Izza Sakura said...

@wani syara SIS PREGNANT bTTER AMBIK PRODUK SATU SAJA JGN AMBIK BYK SGT.kalau boleh jarakkan pengambilan sesuatu produk kalau nak ambik dua supplement dalam masa sehari.CTH PAGI VIT C ,MALAM VIT B.sebabnya bila terlalu banyak ambil dlm sesuatu masa,buah pinggan perlu bekerja lebih keras so itu agak membahaykan kesihatan jugak.Kalau boleh minum air lebih banyak .

Unknown said...

Saya dah guna dalam sebulan lebih alhamdulillah kulit makin licin dah cerah

Unknown said...

Mohon pencerahan... kcolly ni produk kesihatan or produk kecantikan...

Izza Sakura said...

@Shidiq Fadhill bila dalaman siht ofcourse akn terserlah kat uaran,kcolly ni bgus untuk kesihatan jgk

Unknown said...

Hmm.. boleh mohon pencerahan ingredient yg ad dlm kcolly tu?

Unknown said...

Hmm..mohon pencerahan kandungan dlm kt dlm kcolly tu kak.. interested sbnry..

Unknown said...

Sis, sy baru consume k colly. Masalah ye sy ni merokok. Hmm no point ke sis sy ambil k colly. Sy nk putih tp tak leh benti rokok. Kerja so stress!

Izza Sakura said...

@azril ibrahimpengambilan supplement takkan berkesan sama sekli kalau tak berhenti merokok ,tak jaga makan,tak dsiplin,dan tak bnyk minum air.
jadi klaua nk putih sila amaalkan tips berikut
1.berhenti merokok
2,sentiasa minum lebih bnyak air.
3.elakkan minuman berkafein,klu nak minum jg better jarakkan masa pengambilan,terima kasih

Izza Sakura said...

@Shidiq Fadhillboleh google terus ye kalu nk lebih maklumat kndungan dlm tu,sy tkboleh terangkan satu persatu,

Unknown said...

Saya bru 2 weeks guns kcolly but dia punya result mmg nk nangis sbb muka naik jerawat 😢 mmg mula² dia akn naik jerawat ke? Adakah patut sya mkn je or tk yah ?

Izza Sakura said...

@aishah ecahhi,maaf lambat ,biasanya klu naik jerawat tu efek awal consume,just bykkn minum byk air je,klu dlm 3 minggu tk ok just stop trus ye mungkin badan awk tk sesuai dgn kolagen dlm tu

Unknown said...

orang talasemia boleh tak ambik k colley nie..

Unknown said...

Sy dulu pom bru consume mcm awk jugak.bdan cepat peluh .tp lme bru ok.awk still mkn colly lg ke?

Designed By Izzasakura