Breaking News

Rahsia gigi putih berseri cara mudah



Hai semua😊😊😊

Rasa tak yakin berhadapan dengan orang kalau gigi kita tak cantik,tak putih,tak berseri-seri langsung betul tak?

Nak buat rawatan memutihkan gigi pun mahal juga kan sekarang tapi jangan risau lagi saya nak memperkenalkan satu produk iaitu carbonmint arang yang dapat memutihkan gigi cara mudah,ringkas dan berkesan.

Nak tahu tak apa itu carbonmint?
Carbonmint ini merupakan sejenis pemutih gigi yang diperbuat daripada Arang aktif.Arang aktif carbonmint adalah sangat halus dan berkesan untuk membersih dan memutihkan gigi tanpa menghakis gigi.

Hurmm,kebanyakan bahan pemutih gigi di pasaran ni kan bahan kimia takut juga kalau gigi kita terhakis

Selain tu juga ia membantu menanggalkan plak-plak pada gigi .
Sepanjang gunakan carbonmint,saya dapat merasakan kesannya dalam dua hari penggunaan je,gigi agak sedikit kelihatan putih dan juga terasa mulut begitu segar selepas memberus gigi disebabkan ia mempunyai kandungan peppermint dan clove essential tau.


Carbonmint membantu mengatasi masalah gigi kuning .

Mula -mula agak sedikit takut nak cuba bahan arang untuk memutihkan gigi ni takut jadi lain pulak nanti,tapi dengan carbonmint semestinya selamat dan tidak membahayakan kalau tertelan hehe.

Patutlah orang zaman dulu menggunakan arang untuk membersihkan gigi rupanya banyak manfaatnya.

Kebaikan Carbonmint
•Memutihkan gigi
•Detoks mulut dan gigi
•Arang aktif dalam carbonmint bertindak dalam menyerap toksin dan plak gigi terhasil
•Meneutralkan PH mulut
•Menghalang mulut berbau

Cara guna pun sangat mudah je,hanya celup pada serbuk carbonmint , dan berus gigi secara perlahan dalam keadaan mulut yang tertutup.

Lepas ni ,bolehlah senyum dengan yakin .Senyuman itu kan satu sedekah dan jangan lupa gunakan carbonmint supaya senyuman anda lebih menawan tapi jangan senyum lama-lama takut nanti orang ingat anda tidak siuman pula hehe.











Antara tesrimoni carbonmint

Untuk mendapatkan carbonmint ni boleh lihat maklumat di bawah

" GIGI PUTIH BERSERI SEBELUM RAYA"
Whatsapp SEGERA
www.wasap.my/60167114112
Instagram :Organichana ( http://www.instagram/organichana/
WEB :www.organichana.com
Read more ...

21 lukisan menakjubkan hanya menggunakan nail polish

Tak disangka kan,nail polish yang menghiasi kuku wanita boleh dijadikan lukisan yang unik dan berseni.

Saya pun hampir tak percaya tapi hasil lukisan seni Clayrene Chan dari Kluang,Johor ini memang membuktikan bahawa kalau dah kreatif apa-pun boleh .





p


































Betul -betul rasa macam tak percaya kan,rasa nak cuba jugalah hehe,lukisan ni sangat VIRAL dan sehinggakan mendapat perhatian dari Fesyen Designer terkenal dunia seperti Zuhair Murad dan Valentino.
Read more ...

Fakta mengenai Vitalea Shaklee




Ada yang pernah mengamalkan vitalea shaklee?banyak sangat manfaat vitalea shaklee ni ,ia merupakan multivitamin dan mineral yang pertama kali dicipta di dunia.Asalnya dikenali sebagai vitalize-mineral dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min".

Nak tahu tak,tablet vita-lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi-spirulina dan merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut di dalam air dan juga tubuh manusia!

Kalau tak percaya boleh buat eksperimen dengan melarutkan vitalea di dalam segelas air dan lihat apa yang terjadi.

2 tablet vitalea ni bersamaan dengan 40 jenis lauk tau,mampu ke nak makan 40 jenis lauk sehari?hehe,ujian klinikal membuktikan vitalea ni mampu membantu mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65% jika diambil selama setahun.

Nak tahu lagi tak manfaat vitalea ni?

Ok jom lihat di bawah

●Penambah tenaga segera, mengurangkan keletihan, menambah kecergasan tubuh dan kekuatan mental ibu-ibu 

●Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran .

●Penting untuk pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormon dan menjaga kesihatan tiroid 
●Melengkapkan nutrisi bagi mereka yang sukar untuk mendapatkan diet yang seimbang atau mempunyai sakit seperti anemia, pengamal vegetarian 
●Membantu merangsang proses metabolisme badan Melambatkan proses penuaan 
●Melindungi fungsi organ seperti hati, jantung dan buah pinggang. 

Haaa banyak sangat manfaat vitalea ni ,untuk mereka yang food craving,asyik nak mengunyah makanan ringan wajib sangat cuba vitalea ni disebabkan ia mempunyai kandungan potassium yang membuatkan kita rasa kurang lapar.


Vitalea ni juga bagus untuk kaum adam yang tak suka makanan terlalu banyak supplement,ambil vitalea ni pun sudah cukup. 😊😊

Ibu hamil yang mengalami masalah anemia juga disarankan mengambil vitalea ini disebabkan ia mempunyai iron element untuk mengatasi masalah HB low.

Jadi siapa yang patut cuba vitalea shaklee?
●Ibu mengandung / menyusu
●Wanita yang sedang berpantang
●Pengamal vegetarian
●PerokokPeminum tegar alkohol
●Penggemar masakan panas


Banyak sangat kelebihan vitalea ni,ingin dapatkan vitalea dari saya?
Saya merupakan pengedar sah shaklee anda ,ada pertanyaan lain boleh hubungi saya
Whatsapp +6019-3484205
IG :@maz_shaklee

Terima kasih semoga anda dapat info yang berguna
Read more ...

Design Blog Hayati Aziz

edit blog murah,tempahan edit blog,header blog murah,header blog cantik




Hai semua,walaupun tak aktif buat design tapi ada juga yang tempah design blogspot.

Okay kali ini design blogspot milik Puan Hayati Aziz,
berkongsepkan minimalis dan sweet gitu.Puan Hayati ni memilih warna -warna yang agak pastel supaya takdla serabut mata kan hehehe.

Jom lawati blog sis ni,

Hayati

Terima kasih...

Read more ...

Rahsia di sebalik bunga telang


Hai..

Pernah lihat tak bunga telang?bunga yang sering dijadikan bahan pewarna untuk nasi kerabu sebenarnya mempunyai banyak sangat manfaat untuk kesihatan.Saya pun belum pernah lihat
lagi bunga telang ni.

Warna biru pekat di bahagian kelopak bunga ni memang sangat menarik perhatian tapi tak sangka jugalah ia digunakan untuk merawat kesuburan dengan menjadikan ia minuman setanding dengan teh herba yang lain!.

Caranya mudah hanya dengan mengeringkan bunganya terdahulu.Kemudian kembangkan dalam air panas serta tambahkan sedikit madu atau gula,mesti sedap kan.πŸ˜ƒnak lebih ummph?tambahkan saja lemon πŸ˜†πŸ˜†

Antara manfaat bunga telang termasuklah merawat masalah ke suburan wanita dan juga meningkatkan kesihatan mata.Lihat lagi manfaatnya di bawah:

1.Bersifat diuretik yang mempunyai kemampuan untuk melancar dan melawaskan air kecil.

2.Menghaluskan wajah dan menghilangkan jerawat

3.Menghitamkan dan menguatkan rambut.

4.Pembersih mata dan menyembuhkan mata merah.

5.Mengubati penyakit kulit seperti bisul

6.Melancarkan haid yang tidak lancar,meningkatkan kesuburan wanita dan menambah nafsu seksual

7.Melancarkan sistem dari pencernaan.

Wahh banyak juga manfaat bunga kelopak ungu ni,selain tu juga murah dan berkesan.Apa lagi,jom cuba!
Read more ...

Cara hantar karya ke editor majalah



Hai dan selamat petang semua,

Lama sudah tak bersiaran di blog ini tetapi masih ada yang sudi meninggalkan komen hehe..terima kasih banyak-banyak

Ada yang bertanyakan saya di ruangan komen mengenai cara bagaimana menghantar karya ke editor majalah jadi inilah jawapannya.

Anda boleh memilih menghantar di majalah mana-mana saja saja tak kisah cerpen ataupun puisi.Kalau ada bakat jangan persiakan.

1. Berita Minggu/ Berita Harian  bhsastera@nstp.com.my

2. Mingguan Malaysia  

labuan02@yahoo.com

3. Sastera.Net 

sastera.net@gmail.com 

 deewaqaf@gmail.com


4. Tunas Cipta 

sitinoorisa@dbp.gov.my (editor Siti Noorisa bt Abdul Khill)


5. Dewan Siswa 

jun@dbp.gov.my (editor Junaidah Ahmad Ghazali) khirudin@dbp.gov.my(editor Khiruddin Abdullah)


6. Dara.com 

 siti.nurazlina@karangkraf.com.my (puisi)


7. Harian Metro 

 wanitametro@hmetro.com.my  puisimetro@hmetro.com.my (puisi)


8. Mingguan Warta Perdana 

 kkth07@streamyx.com 

hellobolly@yahoo.com (editor Zaini Zaa)


9. Remaja 

nur.natasha@karangkraf.com.my  wan.erni@karangkraf.com.my


10. Nur 

salina.ibrahim@karangkraf.com.my


11. Utusan Jawi

jawi55@yahoo.com.my


12. Fokus SPM 

muhd.azman@karangkraf.com.my


13. Dewan Bahasa 

zaidi_i@dbp.gov.my (editor Zaidi Ismail)(puisi)


14. Metro Perdana 

editor_kl@yahoo.com


15. Harakah 

sastera.harakah@gmail.com 


16. Kuntum 

kuntum@thestar.com.my


17. Dewan Masyarakat 

aminah@dbp.gov.my 

 shamsiah@dbp.gov.my



18. Dewan Sastera 

fadlidewansastera@gmail.com (editor Muhammad Fadli al-Akiti)


19. Pelita Bahasa  

nazlenda@dbp.gov.my 

zuraini@dbp.gov.my


20. Dewan Ekonomi 

 armin@dbp.gov.my (editor Armin Azhari Saleh)  roziaham@dbp.gov.my (editor Roziah Ahmad Moin)


21. Dewan Kosmik 

 norizan2@dbp.gov.my (editor Norizan Muslim)  jsuria@gov.my (editor  Suria Janib)


22. Dewan Budaya 

 ghanig@dbp.gov.my (editor Abdul  Ghani Abu)  shukri_m@dbp.gov.my (editor Mohd Shukri Mohd Ariff) 

 asri_m@dbp.gov.my(editor Mohd Asri Mohammad)


23. Solusi 

 Majalahsolusi@gmail.com


24. Gen-Q 

 majalahgenq@gmail.com


25. Muslim Teens 

 muslimteens@anamuslim.com.my

Oh jangan lupa sertakan sekali maklumat anda seperti
NAMA PENUH :
NAMA PENA
NO TELEFON
ALAMAT LENGKAP
NO AKAUN BANK:

Untuk menghantar puisi pastikan puisi tersebut mengikut format contoh spacing 2.0,justify kedudukan tulisan dan sebagainya.Sila tanya yang lebih arif .

Akhir kata dari saya,semoga berjaya!Jika karya anda tidak diterima jangan putus asa,teruskan dan teruskan lagi.
Read more ...

Karya tersiar di Tunas Cipta





Hai selamat pagi  semua,

Hari ini nak berkongsi bagaimana puisi saya iaitu "Alunan Rindu" tesiar di majalah Tunas Cipta baru-baru ini keluaran Jan 2017.

Mula-mula sekadar mencuba hantar puisi ini pada tahun lepas juga iaitu antara bulan Jun kemudian sibuk pula dengan bisnes Shaklee.Penilaian selama 6 bulan memang lama juga tapi tak sangka juga puisi saya pun terpilih di ruangan majalah Tunas Cipta  maklumlah masa tu memang tak yakin pun itupun disebabkan cemburu pada rakan penulis lain jadi semangat berkobar-kobar je nak mencuba.

Terima kasih buat rakan penulis saya iaitu Fazrin yang selalu membantu membetulkan segala kesillapan dan struktur ayat puisi saya ni.Setakat ni saya dah hasilkan sebanyak 6 puisi untuk dihantar ke syarikat penerbitan lain.Sekarang ni rasa berminat nak mencuba hasilkan cerpen pula,hehe.

Rupanya dalam tak sedar kita ni mempunyai bakat  menulis cuma perlu digilap dan usaha pun kenalah lebih.Kalau satu puisi tu ditolak boleh hantar puisi lain pula.Ini rezeki saya ,rezeki anda mungkin kearah lain siapa tahu.

Puisi in bertajuk "Alunan Rindu"merupakan karya pertama saya yang terpilih untuk majalah Tuna Cipta.Jadi buat remaja di luar sana kalau dah ada bakat menulis jangan sia-siakan bakat anda dengan merapu dan merepek dimana-mana sosial media cuba saja hasilakn puisi dan hantar ke editor.

Selain itu ,hantar karya pun anda sudah boleh menjana pendapatan tau maklumlah sekarang ni semua benda mahal.

Anda juga boleh cuba,manalah tahu rezeki kan.Terima kasih baca entri  ni.

Read more ...

Review Mermatte lipmatte



Hai semua πŸ˜€

Salah satu item yang wajib dalam item solekan ialah lipstik.Ya lipstik ,sekarang dah wujud pelbagai jenama lipstik di pasaran sehinggakan kita sukar untuk memilih lipstik yang terbaik dan menepati cita rasa kita kann ibarat mencari kekasih hati katanya πŸ˜†

Iyalah,kadang-kadang ada juga lipstik yang boleh menyebabkan bibir gelap dan hitam..Oh TIDAK!! tak syok laa kan jadi di situ dah membazir duit .


Lagi pula lipstik di pasaran sekarang ni bila sekali pakai je cantik kemudian tinggalkan kesan di cawan ,tidak tahan lama selain tu juga menyebabkan bibir kering dan mengelupas disebabkan kandungan bahan kimia yang terkandung dalam lipstik tersebut.

Jadi kali ini ,saya nak memperkenalkan mermatte lipmatte keluaran dhilesa beauty mengandungi vitamin e untuk

menggelakkan bibir kering dan mengelupas bila dipakai.

Jangan risau mermatte lipmatte ni juga tidak menyebabkan bibir hitam dan yang paling penting sekali lipmatte ni halal,tiada gelatin haiwan ,tiada lead atau paraben yang boleh merosakkan bibir .

Selain itu juga,bila saya oleskan lisptik ni di bibir memang terasa sangat lembab ,oleskan sedikit saja pun dah cukup membuatkan wajah anda lebih berseri-seri bak bidadari gitu.Wahhh..πŸ˜‰πŸ˜‰

Yang paling saya suka lipmatte ni memang cepat kering dan menutup seluruh permukaan bibir.Lihatlah sangat mungil bibir si gadis ni πŸ˜€.

Semua warna kulit pun sesuai menggunakan lipmatte ni disebabkan warnanya mengikut warna darah .Terdapat 5 koleksi warna lipmatte ni iaitu oona,sofia,amber,cora dan juga ariel sangat sesuai untuk si gadis yang sukakan kelainan dalam bermekap .

Memang anda wajib memilih mermatte lipmatte ni dalam koleksi solekan anda.









Semua warna memang menarik boleh rambang mata dibuatnya hehe.dah tu cepat-cepat pilih dan dapatkan promosi beli dua less5% tau


Dah hubungi no ni cepat
Whatsapp +60125414410(mira)
IG :/mudahpantasjelita
FB :amiramurad90
Read more ...

Kelebihan GLA Complex


Pernah dengar evening primrose oil (EPO) tak?Evening primrose oil ni memang banyak kebaikannya untuk wanita dan juga mesti ada yang teruja sebabnya GLA complex shaklee ni pun mempunyai kandungan evening primrose oil.

Kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E dalam gla complex digunakan untuk mengawal atur kitaran haid,simptom pms dan untuk mereka yang dah menopouse.

Selain tu juga,gla complex ni membantu memperbaiki masalah struktur kulit ,merawat kulit dan menyerikan kulit wajah.Menarik bunyinya tu ,dalam masa sama merawat sengugut ia juga memperbaiki masalah kulit juga.


Nak tahu lagi?kita lihat di bawah
Kelebihan gla complex shaklee
Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 

Oh tak lupa juga ,gla complex ini sesuai diambil oleh lelaki dan wanita kerana ia mempunyai vitamin e yang asli.Ramai yang memberi feedback yang positif apabila mengamalkan gla complex shaklee ni terutama untuk merawat masalah sengugut .

Jom kita lihat testimoni di bawah






Berminat dengan gla complex shaklee?
Hubungi saya di bawah untuk konsultasi dan pertanyaan yang lebih lanjut
Your trusted sid
IG :mek_cun
Blog:http://izza-sakura.blogspot.my/
Pages:Vitamincantik
Whatsapp +60193484205
Read more ...

Rahsia kelebihan Vitamin E

Hai ..

Selama ni saya cuma tahu bahawa vitamin c saja yang banyak kebaikan untuk kulit tetapi terlepas pandang pula mengenai kelebihan vitamin e untuk kulit.Sejak saya join Shaklee ni ,rupanya banyak yang saya tak tahu mengenai vitamin e ni.

Saya juga dah amalkan vitamin e ni sekaligus vitamin c shaklee ni.Gabungan dua vitamin ni dikatakan memang serasi bersamalah sebab ia membantu lagi memperbaiki keadaan kulit kita.

Vitamin e juga memang bagus untuk wanita yang sukakan kecantikan hehe..jom kita lihat dari mana sumber vitamin e ni.


Kenapa saya amalkan vitamin e ni?
Akhir-akhir ni ,muka memang suka tumbuh jerawat batu,saya pun tak tahu apa sebabnya .Bila jerawat mengering,mulalah muncul parut pula.Parut inilah yang sangat menggangu penampilan kita 😦😦
Selain itu juga ,saya ada masalah pori-pori terbuka di wajah .

Tapi bila dah amalkan vitamin e shaklee ni ,parut kelihatan pudar dan kulit muka agak sedikit lembab bukan berminyak tau malah pori-pori pun kelihatan agak kecil .





Rahsia kelebihan vitamin E
1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya

2. Membantu mengurangkan kesan regangan atau stretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
7. Membantu melancarkan peredaran darah
8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
9. Mengurangkan parut(boleh disapu pada tempat parut)
10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
11. Meningkatkan pengeluaran air mani
12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
13. Menguatkan dinding kapilari
14. Mengurangkan tekanan darah
15. Membantu mengekalkan kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit
16. Kulit dan rambut menjadi sihat
17. Mencegah anemia
18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk
20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran
22. Merapatkan hubungan suami isteri@Vitamin Cinta
23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.
25. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.


Kenapa vitamin e shaklee berbeza dari Vitamin e lain?

Vitamin E Shaklee
-Sumber semulajadi
-Pada label di botol terdapat huruf " d" menandakan ia sumber semulajadi
-Mudah diserap oleh badan



Vitamin E biasa
-Vitamin sintetik
-Pada label di botol terdapat huruf "i" menandakan ia sumber tiruan atau sumber kimia.
-Tidak dapat diserap oleh badan dan menyebabkan terjadi toksik di dalam badan pada jangka masa panjang.


Nampak kan perbezaan vitamin e shaklee dan vitamin e biasa??jom kita buat pilihan yang bijak!!

Hubungi saya
PENGEDAR SAH SHAKLEE
SMS/ WHATSAPP 019-3484205
IG:mek_cun
WECHAT:maz282
PAGES:Vitamincantik
BLOG :http://izza-sakura.blogspot.my/
Read more ...

Petua hilangkan batuk tanpa ubat



Musim sekarang ni musim selesema dan batuk berkahak perit rasanya sampai tak lena tidur malam.Dah banyak kali telan ubat batuk tapi tak juga sembuh .


Saya pun tidak terlepas dari terkena jangkitan batuk berkahak ni jadi saya ambil inisiatif dengan mencuba petua hilangkan batuk ni mana tahu berkesan kan.

PETUA 1
Lemon+madu
Perahkan jus lemon dan campurkan bersama sesudu madu dan
minum 3 kali sehari.Ia bukan saja melegakan tekak tetapi membantu anda untuk detoks.

PETUA 2
Bakar bawang putih sehingga masak .Pastikan betul-betul masak untuk hilangkan rasa pedas-pedas nanti mesti tak lalu nak makan hehe, kemudian makan sebiji sehari sehingga batuk anda berkurangan.

PETUA 3
Bila selesema dan batuk memang sedap minum sup ayam ni sebab ia mampu menghilangkan kotoran yang berada di dalam tekak .Selain itu juga kajian mengesahkan yang sup ayam mengandungi anti-inflamasi seperti kebanyakan ubat batuk.

PETUA 4
Minyak sapu Vicks yang memiliki menthol yang boleh disapukan di dada. Selain itu,gula-gula yang memiliki menthol juga boleh dimakan untuk membuka ruang nafas .

PETUA 5
Semasa batuk ni anda perlukan lebih banyak air masak untuk melegakan tekak anda tapi bukan minuman yang manis dan bergas okay.

Sebenarnya banyak lagi petua tradisional untuk melegakan batuk tanpa ubat.Anda boleh cuba dan alaminya sendiri.Petua tradisional bukan saja selamat malah lebih berkesan dari ubat tetapi ingat jika batuk anda berpanjangan ,sila segera berjumpa doktor .Mungkin batuk anda berkaitan dengan penyakit lain
.


Akhir sekali doakan semoga penyakit batuk saya segera sembuh.
Read more ...
Designed By Izzasakura