Breaking News

Rahsia di sebalik bunga telang


Hai..

Pernah lihat tak bunga telang?bunga yang sering dijadikan bahan pewarna untuk nasi kerabu sebenarnya mempunyai banyak sangat manfaat untuk kesihatan.Saya pun belum pernah lihat
lagi bunga telang ni.

Warna biru pekat di bahagian kelopak bunga ni memang sangat menarik perhatian tapi tak sangka jugalah ia digunakan untuk merawat kesuburan dengan menjadikan ia minuman setanding dengan teh herba yang lain!.

Caranya mudah hanya dengan mengeringkan bunganya terdahulu.Kemudian kembangkan dalam air panas serta tambahkan sedikit madu atau gula,mesti sedap kan.😃nak lebih ummph?tambahkan saja lemon 😆😆

Antara manfaat bunga telang termasuklah merawat masalah ke suburan wanita dan juga meningkatkan kesihatan mata.Lihat lagi manfaatnya di bawah:

1.Bersifat diuretik yang mempunyai kemampuan untuk melancar dan melawaskan air kecil.

2.Menghaluskan wajah dan menghilangkan jerawat

3.Menghitamkan dan menguatkan rambut.

4.Pembersih mata dan menyembuhkan mata merah.

5.Mengubati penyakit kulit seperti bisul

6.Melancarkan haid yang tidak lancar,meningkatkan kesuburan wanita dan menambah nafsu seksual

7.Melancarkan sistem dari pencernaan.

Wahh banyak juga manfaat bunga kelopak ungu ni,selain tu juga murah dan berkesan.Apa lagi,jom cuba!

2 comments:

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Bunga telang diber nama rupanya .. kat kampung CCL ada la tanam pokok ni .. baru tahu ada kegunaannua.btw good sharing tengkiuu

tenku butang said...

Haaaii.. TB datang melawat blog.. tak dapat nak komen sangat sebab tengah blogwalking dah singgah blog2 yang lain.. TB doakan untuk awak semoga hari ni hari yang lebih baik dari semalam .. K bye..

Designed By Izzasakura