Breaking News

Sabarlah sayang:)

Rasa susah dan payah itu sering kali mengiringi setiap perjalanan hidup kita  membuatkan kita selalu berasa putus asa,Sehinggakan setiap apa yang kita lakukan seolah-olah tidak bermakna buat kita,mungkin kita berasa kita tidak membuat sesuatu yang tidak  menguntungkan buat orang lain,mungkinkah?Adakalanya dalam hidup ni kita memerlukan kesabaran,kesabaran sebagaimana seorang ibu menjaga anaknya.Kesabaran sebagaimana seorang guru mendidik anak muridnya,kesabaran sebagaimana seorang jururawat melayan kerenah pesakitnya,mungkin dalam masa itu ,hati seorang guru terluka disebabkan anak-anak muridnya tetapi luka di hati ,siapa yang tahu,

Seringkali saya bertanya dalam diri,adakah saya seorang yang sabar?sabar apabila melakukan sesuatu...,tatkala itu satu suara syahdu, berbisik di hati,melontarkan setiap soalan demi soalan memberi peringatan.

Sabarlah sayang...

Sabarlah sayang...

Suara yang terlalu syahdu membisikkan alunan kata mengikut irama hati..

Seringkali saya juga terfikir saya ingin lari daripada semua masalah yang saya hadapi.saya tidak kuat lagi..saya ingin lari dari dunia realiti,dan ingin bersembunyi di balik suatu tempat yang tenang,mendamaikan,,terlalu mendamaikan tanpa ada manusia-manusia yang sibuk dengan urusan duniawi,

No comments:

Designed By Izzasakura