Breaking News

Kekurangan idea untuk menulis entri

Tajuk hari ni kekurangan idea untuk menulis entri ,sebenarnya ramai blogger yang mengalami masalah ni.Kadangkala kita kena cari entri yang bermanfaat untuk readers kita dimana sebenarnya saya memerlukan kualiti daripada kuantiti maksudnya walaupun entri saya tidak sebanyak mana tapi sudah cukup memberikan manfaat kepada sesiapa jua.

Saya merajinkan diri untuk blogwalking ke blog lain mungkin dari situ saya akan mendapat ilham untuk menghasilkan entri yang lebih baik dan baik lagi .Satu rahsia yang saya dapat tahu dari blogger lama ialah bila dorang pandai bermain seo dan bila menaip entri mungkin dorang akan menggunakan perkataan yang diboldkan supaya enjin carian senang nak detect,hebat bukan?

Bercakap pasal kecantikan pula,ya memang kita sukakan kecantikan tak kira lelaki ataupun perempuan,ramai yang sukakan kecantikan.Oleh itu saya berusaha dan berusaha lagi untuk menambahkan entri mengenai kecantikan dan petua-petua lama nenek moyang kita.Jangan terlalu membanggakan sangat produk dari negara lain seperti korea,sedangkan produk dalam negara kita sesuai dengan keadaan kulit kita.lihat sini tips kecantikan

Ok untuk pemilihan blog yang saya rasa terbaik ialah blog hasrul hassan yang memaparkan pelbagai entri yang menarik.Penulisan blog beliau pun agak santai,tips seo,dan bermacam-macam lagi jadi tidak rugi rasanya untuk mengunjungi blog beliau.Cara penulisan yang ikhlas dari hati bukan sekadar entri kopi dan pasta.

Niat berblogging juga kena ikhlas ,jangan berblogging hanya sebab untuk mengutuk orang lain,untuk mempamerkan kecantikan diri sendiri dan mungkin juga hanya untuk glamour sahaja ,jadi pada yang berfikiran camntu,baik hentikan saja.Dunia glamor ni takkan kemana kalau kita bersikap HD iaitu hasad dengki.

Panjang pula entri hari ni ye,tapi asalkan bermanfaat.eh tak sangka entri semalam cecah 100 uv,perkembangan yang baik tu,

bye...?

5 comments:

nini said...

samalah kita...bila bw, sometimes dapat idea jugak...=D

Izza Sakura said...

Yup nini.hee

✿INA AINAA✿ said...

yeahh same goes with me dear.. ena kalau tak blogwalking, memang ena takkan dapat idea utk tulis.. now baru idea berkembang sedikit..

Alia Laila said...

Alia pulak jenis tak suka menulis, suka tempek gambar ja. Apa orang kata, a picture speaks a thousand words ? Cehh padahal pemalas. Tak pernah pun Alia buat entry berilmiah T_T

Izza Sakura said...

hehe,tape leh usaha lagi ye alia

Designed By Izzasakura