Breaking News

3 Cara detoks kulit wajah


Pencemaran di luar,kotoran ,bahan kimia dalam air dan kosmetik menyebabkan kulit kita menjadi kemerahan,kekeringan,mengelupas,dan yanaling ketara sekali ialah terjadinya jerawat.
Jadi sebab itulah pentingnya kita mendetoks dan membuang segala sisa-sisa kotoran yang ada di dalam kulit.

Jangan ingat usus je kena detoks tau,wajah pun kena detoks juga untuk mengeluarkan kesan kimia dari produk lama.Jadi kali ini saya nak berkongsi 3 Cara detoks kulit wajah untuk anda semua caranya murah dan ringkas je.Tak perlu bazir duit untuk ke spa lagi kan?😊


1.AIR
Minum air inilah merupakan tips yang mudah tapi ramai yang abaikan .Air membantu anda membuang segala toksin dalam badan .Caranya segelas air dicampur dengan 1 sudu teh jus lemon / 1/2 sudu teh madu .Sekali sekala gantikan saja dengan teh hijau ataupun halia .Teh hijau dan halia ni dapat melindungi kulit tau.

2.Fiber
Pengambilan serat fiber dapat membantu menggelakkan perut anda menjadi kembung .Makan oat atau roti untuk sarapan pagi anda.Salad pun boleh juga 😊😊.Selain tu juga fiber dapat membantu penghadaman anda untuk berfungsi dengan lebih baik.

3.Rawatan muka di rumah
Tak perlu ke spa untuk merawat wajah anda.Lakukan saja di rumah,caranya potong lemon kepada 2 bahagian dan gosokkan di wajah.Stim wajah juga penting untuk membuka liang pori di wajah seterusnya dapat menghilangkan kotoran.Selain itu juga dapat menjadikan wajah lebih segar dan berseri.

Tips akhir dari saya jika ingin menukar produk penjagaan kulit wajah yang baru ,anda WAJIB rehatkan kulit muka sekurang-kurangnya selama seminggu untuk menggelakkan muka dari terkejut dan menyebabkan masalah lain.


Terima kasih sudi membaca ..

Nak shaklee??hubungi saya
PAGES Vitamincantik
IG -mek_cun
WHATSAPP +60193484205

No comments:

Designed By Izzasakura