Breaking News

Cara menghilangkan whitehead di wajah



Tahu apa itu whitehead?atau dalam bahasa melayunya bintik putih.bintik putih ni terjadi disebabkan sebum atau minyak dirembeskan dari kulit muka kita.

Whitehad juga dikenali  sebagai comedones dalam bahasa inggeris .

Ha baca yang ni pula 
      When they get oxidized due to pollution, they become black and are called black heads.If air is unable to reach the hair follicle, no oxidation takes place, and they continue to remain white bumps. Whiteheads may be deep seated; spoiling the texture of the skin and making it lose its luster.
petua ,whitehad,bintik putih

Eeur ngerinya,malangnya saya juga menghadapi masalah whitehead ni,jadi macam mana nak atasinya?

Petua lama
1.Gunakan limau nipis /kasturi kemudian sapu di wajah,jangan sapu terlalu kuat.
2.Gunakan putih telur sebagai masker ,sapukan di wajah dan lekatkan tisu .biar sehingga kering,anda akan melihat hasilnnya,caranya sangat efektif.Selain itu ia dapat mengurangkan minyak di wajah,melicinkan muka,megurangkan parut.

Whitehead ni selalu muncul di kawasan hidung dan pipi jadi lebihkan pada kawasan tersebut dan masker putih telur ni berupaya menarik keluar segala whitehead serta bulu halus di wajah tapi tak perlu dilakukan setiap hari,

Walaupun muka korang bersih bila tengok kat cermin pada dalamnya korang takkan nampak sebab whitehead terlalu halus untuk dilihat terutamanya di kawasan hidung.

Ok jangan lupa cuba

6 comments:

Mar Mansor said...

ibu ada masalah whitehead ni..lagi2 kat idung..

ajiz zairi said...

Akk boleh cuba tip ni.berkesan

Ichesomatova GalaxiesBabyz said...

Masker telur tu mmg berkesan

C@H@Y@ PEN@W@R said...

Limau nipis tu sapu then baru letak masker putih telur atau acana?

Izza Sakura said...

Chya pnawar limau nipis cmpur dgn putih telur n kacau2 dengan garfu

Anonymous said...

Kurang faham la. Akak izza bagi 2 petua yg berbeza kan? Or limau tu kena dicampur dgn putih telur? Mohon pencerahan ��

Aida

Designed By Izzasakura