Breaking News

DIY:Masker tepung beras

Hai semua,kali ni berkesempatan juga untuk membuat satu tutorial kecantikan,bukan tutorial blog ok,memandangkan semua blogger kini sibuk dengan isu kehilangan misteri pesawat mhh370,semoga mereka semuanya selamat di sana.

Siapa tahu apa itu tepung beras?mesti ramai yang dah tahu kan,tahu tak apa kebaikan tepung beras ni?

Kebaikan tepung beras
:Menyerap minyak berlebihan di muka.
Memutihkan kulit muka jika digunakan secara konsisten
Tiada bahan kimia
Mengurangkan jerawat.
Memulihkan kulit muka
Meghilangkan lingkaran gelap dibawah mata.
Bertindak mengelupaskan kulit secara semulajadi
Menanggalkan sel-sel mati
Menyerikan kulit muka


Sangat banyak kebaikannya kan?saya pun pernah cuba cara ni,memang berkesan,daripada beli produk mahal-mahal macam sk-ii tu,sebenarnya sk-11 tu pun mengandungi beras,Tapi kali ni kita campurkan bersama madu

Kebaikan Madu
Membantu mengurangkan jerawat
Menyerikan kulit muka
Mengangakan kulit muka
Awet muda untuk wajah

Amalkan memakan madu dapat membantu menyerikan kulit muka dan sentiasa awet muda




hilangkan jerawat,madu,cantik



Jom ikuti langkah membuat masker tepung beras ni
Step 1
1.Ambil sedikit tepung beras,boleh beli di kedai runcit,
2.Campurkan bersama madu kemudian kacau sehingga agak pekat dan tambahkan sedikit air,
3.Wapkan muka dengan air suam-suam supaya liang roma terbuka
3,Pakai masker ini sebelum tidur dan biarkan sekejap sehingga kering sedikit,
4,Boleh juga digunakan sebagai pencuci muka,
5,Bila dah kering,gosok2 seperti scrub.
6.Boleh memakai pelembab 

Lihat?sangat senang kan,sebenarnya nak miliki  kulit halus mulus ni perlukan kerajinan je,cara ni ambik masa lama bagi kulit muka yang berjerawat teruk mungkin dalam sebulan tapi memang berkesan.



12 comments:

cik pena II said...

leh..try tu...^_^

Izza Sakura said...

cik pena;boleh je,bgus utk kulit ni,hehe,cnfirm berseri2

sYiRa LoKMaN said...

mcm syok je ni..

cik didiey said...

mcm best! :D

psst~~ terpaksa tukar wajah blog sbb design aritu ramai kata xleh loading. huhu..try bukak sendiri pun xleh. problem bila loading.

lan said...

Bet

lan said...

Saya siap buat prodak sdiri........beras kanji mmg best...saper nk order wasp 0177743982 ok

lan said...

Call sms

Syue Ibrhm said...
This comment has been removed by the author.
Syue Ibrhm said...

Kalau madu tak asli boleh ke?

Syue Ibrhm said...

Kalau madu tak asli boleh ke?

Izza Sakura said...

@Syue IbrhmBOLEH JE

Unknown said...

Boleh bagi sukatan untk madu & tepung? Terima kasih :)

Designed By Izzasakura