Breaking News

Tips jadi blogger popular

Popular??Famous?mesti ada di antara kita  terutama remaja  sebelum mula-mula berblog mesti ada niat untuk popular mungkin nak tayang kecantikkannya  'Oh I la yang cantik,I la yang cute comel"
kadang niat kita jadi terpesong sikit bila orang puji melangit ni.Followers yang ramai,like berjuta-juta semuanya buat kita lupa diri.


Biasalah remaja kan .Masa mula saya berblog dulu pun saya ada juga niat "Oh I buat blog ni sebab nak famous sebenarnya" tapi bila fikir lama-lama sebenarnya niat saya cuma ingin berkongsi tips kecantikan  dan tips untuk pelajar saja.Famous atau tidak tu tak penting pun/


Untuk blogger biasa-biasa macam saya ni  lebih sukakan cara ringkas dalam berblog.Ringkas camna tu?saya taip dan tulis entri ni untuk semua,Saya suka bantu orang dan mereka  akan lebih gembira bila menerima bantuan kita ,dengan itu juga kita akan lebih dikenali.



Untuk blogger baru dan bakal blogger  yang berniat untuk popular.Hai adik,tengah baca ke tu?hehe

Tips saya yang pertama,
1.Jangan sombong dan riak
2.Selalu tinggalkan komen dalam blog rakan-rakan lain,Itu lebih mudah untuk korang dikenali
3.Melibatkan diri dalam apa jua aktiviti yang dianjurkan blogger.
4.Sentiasa beramah mesra,senyum,kenyit mata sikit dengan blogger lain kalau jumpa empat mata

Senang ke caranya?okay tak senang.Dalam dunia blog ni,jangan ingat tak ada haters ok,Jadi sentiasalah berhati-hati dan bersikap tenang dalam apa jua sekalipun.Haters ada di mana-mana jangan nanti emosi korang pula terganggu gara-gara haters.

Minta maaf kalau entri ini mengguris perasaan sesetengah pihak.Saya bercakap dari hati,ok bye..jangan lupa lawat instagram saya @mek_cun dan @boutique_maz






8 comments:

cik puan rrai said...

betul tu. paling penting sekali, jgn riak! hahaha

PeRdU cINta said...

Yang penting sederhana dalam segala aspek..in sya Allah ok..

nini said...

Tak pemes pon.....janji happyyyy hihihi

Little Milyy Shop said...

Dulu ada fikir juagak macam tuh . Tapi sekarang nak blogging saja saja and sebab minat design . Hehe . Jemput singgah blog :)

Unknown said...

yang penting niat tu dulu kena betul hahaha

99's_mademoiselle said...

Sampaikan yg baik2 kpd org, kita tak rugi apa2. Makin famous, makin tinggi, makin sakit bila jatuh. Post "dari hati", u're the best kakak. Nasihat yg hen hao de. Thank you.

Izza Sakura said...

haha iya betul2 ,

Unknown said...

betul tu... nak jadi blogger kena merendah diri dan bila buat entry biar la betul, jangan ada yang menipu pula.

Designed By Izzasakura