Breaking News

Rahsia '' KOLAGEN''


Tahukah anda apa sebenarnya Kolagen?

Kolagen merupakan stuktur protein yang terdapat di cartilage,muscle ,tendon dan juga tulang anda,Dalam bahasa latin kolagen ini dikenali dalam bahasa singkatannya iaitu ''Kolla'' bermaksud gam manakala gen singkatan dari 'agen".Yang lebih tepat lagi kollagen merupakan agen gam.


Kolagen juga merupakan pengikat yang memegang tubuh kita  dan merupakan struktur komponen di dalam badan yang amat penting untuk kesemua tisu-tisu penghubung.Setiap manusia menghasilkan kolagen secara berterusan dan apabila mencecah usia 25 tahun,badan manusia kehilangan kolagen pada kadar 1.5 setahun dan ini bermakna apabila usia anda mencecah 50 tahun,kolagen di dalam badan anda sudah tiada lagi ibarat rumah yang tiada tiang dan cuma menunggu masa untuk rebah sahaja.
  
Sebenarnya terdapat lebih dari 20 jenis kolagen kesemuanya di dalam badan manusia. Jenis 1 dan 3 penting untuk kulit, jenis 2 untuk sendi dan tulang manakala jenis 7 untuk organ dalaman. Jika anda makan kolagen dari sumber lembu (bovine collagen), ia cuma membekalkan kolagen jenis 2 yang hanya bagus untuk sendi dan bukan untuk kecantikan. Oleh itu, penting untuk dapatkan kolagen dari sumber yang dapat membekalkan badan dengan jenis kolagen 1,2,3 dan 7 yang sesuai untuk memelihara kecantikan kulit, keutuhan sendi dan kesihatan dalaman.


Apakah kepentingan kolagen kepada badan anda??

  • Melawan kemerosotan tubuh akibat proses penuaan.
  • Melindungi cartilage daripada berkurangan.
  • Mengurangkan kerosakan pada sendi dan pada masa yang sama juga ia bertindak sebagai ubat yang dapat mengurangkan sakit sendi dan bengkak.


Faedah yang boleh didapati dengan penggunaan dan pengambilan kolagen..
  • Melembabkan kulit kering kusam dan tidak bermaya.
  • Melicinkan dan menghaluskan tanda-tanda ,bintik-bintik ,garisan kedutan yang bermaharajalela di wajah anda  agar nampak lebih tegang dan berseri.
  • Meningkatkan keanjalan kulit wajah
  • Menguatkan dan menyihatkan kuku dan rambut 
  • Mengurangkan berat badan anda.

Jadi apa tunggu lagi??Sila dapatkan Produk Collagen sekarang!(iklan sekejap)

No comments:

Designed By Izzasakura