Breaking News

Petua menghaluskan kult wajah

Kali ni saya ingin berkongsi petua menghaluskn kulit wajah menggunakan putih telur dan limau nipis sahaja,sangat mudah dan berkesan.jimat duit kan,tak perlu ke spa bagai .sebab itulah orang dulu-dulu muka cantik je,

Bahan-bahan
Putih telur(bukan telur yang kulit warna putih tu)
limau nipis

Cara pertama
Ambil sebiji telur dan pecahkan sedikit serta ambil putihnya,bukan yang kuning tu ok

rawat jerawat teruk
Add caption
Cara kedua
Ambil sedikit perahan limau nipis kemudia gaul rata bersama putih telur tadi

Dan bolehlah disapukan ke muka seperti ini



Khasiat putih telur
  • Menghaluskan kulit muka.
  • Mengurangkan bintik hitam
  • Mengurangkan bulu halus di wajah
  • Menghilangkan jerawat
  • Memutihkan kulit muka
  • Menegangkan kulit wajah
  • Mengurangkan parut

Ternyata banyak sangat kelebihan putih telur ni kan,sangat berkesan untuk muka yang tak flawless macam saya ni,

  • Khasiat limau nipis
  • Membantu mengurangkan parut
  • Menghilangkan jerawat
  • Berfungsi sebagai antibakteria
  • Menghilangkan sel mati
  • Melicinkan kulit muka

Nota penting
LIMAU NIPIS TIDAK SESUAI UNTUK WAJAH YANG BERJERAWAT TERUK DAN LUKA JERAWAT KERNA IA AKAN MENYEBABKAN KEPEDIHAN.

Sebaiknya tunggu sehingga jerawat kering dan boleh amalkan tips di atas,
Saya sudah cuba dan ia berkesan,anda?bila lagi?






7 comments:

Mysara Ab Rahman said...

Ibu kte pn ajr guna petua ni

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. sheila pernah buat putih telur buh kat muka. tapi letak limau belum pernah. insyallah nak try nanti. hehe terima kasih share tips kecantikan :)

Muhammad Khairuddin Lim said...

kulit awak mesti cantik kan...

Asma Sah said...

terima kasih ,kak izza mesti cntik kan ? :D

Anim Daim said...

bertambah beseri2 lah mukak adikku lepas nie...siap bg petua lg 2...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. heee sheila masih muda lagi. heee kawin awal. nampak cam budak sangat ke? hihi

Izza Sakura said...

Ptutlh sheila,aah tu la nmpk cm muda lah,cm belas2 je

Designed By Izzasakura