Breaking News

Kelebihan dan kekurangan bersolek

Entri ini hanya pandangan dari tuan empunya blog sendiri,tidak berkaitan dengan individu yang hidup ataupun sudah tiada.

Bersolek ni sinonim kepada golongan wanita dan golongan ketiga juga tu,golongan apa ye?fikir sendiri hehe.

Korang tahu tak apa kelebihan dan kekurangan bersolek ni?jadi jom baca sedikit ringkasan mengenai solekan ni

Kelebihan solekan dapat membantu menyerlahkan penampilan seseorang cth seperti di bawah,








Banyak sangat perubahan wajah yang hanya dapat dilakukan dengan menggunakan solekan,solekan juga mampu menyembunyikan cela di wajah seperti parut dan pelbagai masalah kulit.solekan juga dapat meningkatkan keyakinan diri seseorang.

Kekurangan solekan juga menyebabkan kita boros membeli pelbagai barangan mekap tetapi tidak menggunakannya.sangat rugi kan ..

Selain itu,solekan dapat menyebabkan kulit kita kelihatan kusam kerana terlalu banyak bahan kimia dari bahan solekan tersebut,kesiannya kulit kita kan.

Pada saya bersolek biarlah berpada-pada dan tak terlalu tebal,memandangkan saya ni tak pandai bersolek "cukup hanya gunakan pelembap sahaja untuk lindungi kulit dari sinar matahari apabila keluar,sangat ringkas kan..

7 comments:

cik didiey said...

akak xbersolaek..cuma pakai bedak dan lip balm...huhuhuhu....walaupun akak xcantik, tetap xbersolek sebab muka akak cpt berpeluh. jd rasa rugi kalau nak bersolek

Izza Sakura said...

Hehe sme la kita kak

Mar Mansor said...

solek ala kadar jek..& kurang gemar klu kulit berminyak (stok kulit berminyak)

Mysara Ab Rahman said...

mai bersolek klu ada hal2 tertntu je..tu pn solek tipis je..ye la klu solek tebal2 ni hbs muka nt..mmg la nmpk cntik tp kulit kte

Syarafi[skyforce331] said...

bersolek juga boleh ibarat seperti topeng kan??

Izza Sakura said...

Syarafi "yup hehe

Alya Humaira' said...

hehe..kita pun jarang solek jugak sbb malu n sbb ada org kata kita hodoh.. huhu...

Designed By Izzasakura