Breaking News

"Orang kita"di tv3

Rancangan 'orang kita" baru saja bersiaran pada hari sabtu minggu lepas,tak sempat tengok episod 1 ,untuk episod ke 2 ,tv 3 telah mengunjungi kawasan perkampungan orang asli Mahmeri di Pulau Carey.






Aidid marcello merupakan pengacara rancangan ini.



Salah seorang penduduk di kawasan pulau carey yang giat aktif mengukir patung diperbuat daripada kayu,yang uniknya wajah/imej patung tersebut dialami dari mimpi.

Patung yang diukir ini bukan saja unik malah dapat menjana pendapatan yang sangat lumayan sehingga mencecah ribuan ringgit.


Semasa sambutan "Hari Moyang".Dari segi pakaian dan pelbagai hiasan juga dibuat sendiri tanpa perlu mengeluarkan duit.

Pada yang nak mengetahui budaya masyarakat orang asli di Malaysia,jangan lupa like fanpage orang kita dan menonton rancangan orang kita pada hari sabtu ,pukul 6 petang.

Kredit gambar:Fanpage orang kita

5 comments:

Adam Faiz said...

Macam menarik...
New Entri : Kalau Tuhan Tanya kenapa lewat solat maghrib ? kau nak Mr Arrogant Jawab ?

Izza Sakura said...

Tq adam

cik didiey said...

mcm best je...kena tgk ni :)
budaya lain kita kena tahu

Anim Daim said...

besh lah owang kita masuk TV,,,,femous lak kg kita IZZA

Puteri Kasih said...

menarik ni..leh tahu tentang budaya orang lain :)

Designed By Izzasakura