Breaking News

Tutorial buat header comel cara Cik Maz

Hari ni nak bagi tips untuk semua yang tengah nak belajar buat header untuk blog .Buat header ni tak susah mana pun,guna photoscape untuk buat tulisan lepas tu transparent guna paint net,senang je kan?Tapi cara saya lain sikit,Disebabkan saya tak boleh nak download adobe dan yang seangkatan dengannya tu,saya guna je apa yang ada dalam lappy ni,

First:Google gambar yang nak buat header.Kalau rasa gambar tu comel ,ambik la,save dalam lappy
         
                                                             Contoh:Marie cat

Kemudian buka photoscape,tekan kat editor kemudian menu  dan new photo,

                                                                                 ok siap 

Saiz header tu ikut kesesuaiaan blog anda.Lepas tu transparentkan header guna paint net ,

Senang kan?

Ni antara gambar yang saya google tadi,Boleh buat imej header ke,sidebar ke,ikut kreativiti masing-masing,Tak perlu kredit, tapi saya minta jasa baik anda untuk komen dulu kalau nak ambil,terima kasih



        Komen dului,thanks,,                                                   

12 comments:

Unknown said...

cmna nak cari paint net tu?

Matahari Maz said...

dah baca a few untuk buat header, tapi u punye terbaik dan jelas. TQ ye, i nak try

Yatie Fizzy said...

nice blog =) best jejalan kat sini ;)

Unknown said...

mcm mne nk transparent-kan gune paint net?

Izza Sakura said...

AyNha nt sy tnjuk tuto dye ok

Far Abdull said...

saya amek satu,thank you..

Unknown said...

Saya nak ambik tau

Mrs.Zaheer_Hajrah said...

nice blog...saya amek pic tu..hehehe...makaseh..

N H A F. said...

comel2 minta izin ambil ye..

Unknown said...

ambik gambar bee yg cute

Mrs Pip said...

awesome tutorial ... jelas, ringkas dan senang untuk diikuti ... thanx sis.

Amira Mokhtar said...

jelas and thanks..byk da tgok care2 org ajr tp yg ni jelas la :)

Designed By Izzasakura