Breaking News

Lintah menggelikan tapi................

Bercakap mengenai lintah,ramai antara kita tidak tahu akan kebaikan lintah ini,dan perkara pertama yang akan keluar eurrr gelinya

                                                        Siapa berani pegang lintah?



Terdapat pelbagai rawatan yang menggunakan lintah contohnya seperti

                                                       


                                                                  Bekam lintah

Kebaikannya adalah untuk ,
Membetulkan urat saraf

Membuang toksik dari badan

Membuang darah kotor

Lintah juga sesuai untuk  sesiapa yang mempunyai masalah kulit dan resdung,anti penuaan,dengan meletakkan lintah di kawasan muka biasanya 3-5 ekor ,dan juga dapat membantu mengubati

Mengubati rabun

Telinga bernanah ,atau berdesing

Darah tinggi,strok

Sakit-sakit otot,

Sakit jantung

Gastrik

Tapi hati-hati dengan lintah ini kerana binatang ini boleh membiak di dalam badan,jika ia memasuki badan kita

5 comments:

PILOT LOVER said...

takot lah tgk lintah.. mcm geli sgt taw..hehhe
maz ,naz dah bagi email kat inbox fb maz taw.. ^_^

Izza Sakura said...

takut,tapi kalau yang tgok cmni pun dah geli,hehe,eh td maz mintak emel naz?

Yasmin Aris said...

erkk. seram pulak ase. huhu
Salam maulidur rasul ye ;)

nur azian said...

geli la tgk lintah nih !!

Puteri Kasih said...

memang geli bila tengok lintah namun memang ia ada juga kebaikkannya dalam bidang perubatan :)

Designed By Izzasakura