Breaking News

Remaja dan cinta?

Isu couple seminggu masih lagi hangat diperkatakan,bak pisang goreng panas la nampaknya .lebih hebat lagi dari cerita perkahwinan artis tersohor Siti Nurhaliza.Tetapi terdetik di hati rasa simpati pada gadis comel yang bernama Puteri Awani ni.Gadis kecil molek yang berbakat dalam bidang pidato,tetapi malangnya bakat yang ada tidak digunakan sebaiknya.

Setelah membaca komen-komen dari pengunjung blogger tersebut.ada yang memberi komen yang baik,malahan ada juga yang memberi komen yang negatif.Walau apa pun,puteri awani sudah menyedari kesilapannya dan berjanji tidak akan melakukannya lagi.

Pada saya,remaja tatkala bercinta memang indah pada kali pertama,itu ini diturutinya .sampaikan pelajaran pun terganggu.

Pada remaja di luar sana,saya harap kisah ini dapat menjadi pengajaran buat remaja ,kalau nak bercinta tu boleh,tapi biarlah ada batasnya,batas antara lelaki dan perempuan.

Kalau boleh ,tumpukan pada pelajaran dulu,pelajaran paling utama,lupakan sekejap tentang isu percintaan ini.kalau dia jodoh kita,tak kan kemananya,ibarat

IKAN DI LAUT,ASAM DI DARAT
DALAM PERIUK BERTEMU JUA.

Lagipun belum tentu dia itu jodoh kita,tak perlu sumpah setia hanya untuk seseorang yang baru bergelar teman lelaki sahaja.

Jadi pada puteri awani dan kekasih hatinya ,mereka sudah meminta maaf dan tak perlu kita menuding jari lagi ,

Belajar bersungguh-sungguh kemudian dapat pekerjaan yang tetap barulah fikir mengenai cintan-cintun ni.

5 comments:

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

Betul tu maz.. belajar dahulu, capai cita2 diri dan harapan mak bapak kita dlu...

cik yaya said...

betul tu...mungkin terlalu sayang sampaikan lupa diri kita, status kita..bercinta lepas nikah lebih baik :)

Nur Irdina said...

Mungkin ade yang sumpah setia dengan bf gf diorang selain sis Puteri Awani ni cume diorang tak buat video je .

#Papepon boleh dijadikan pengajaran :)

Mar Mansor said...

dah nama pun budak..excited lebeyy..
y komen, y mengajuk video dia pon akal pendek...

BUNDA a.k.a KN said...

salam ramadhan dari bunda

Designed By Izzasakura