Breaking News

RUMPAI LAUT TIADA KOLAGEN?


Selamat pagi semua,tengahari semalam tengok rancangan wanita hari ini mengenai rumpai laut ni,baru saya tahu bahwa rumpai laut sebenarnya tidak mengandungi kolagen tetapi ia mengandungi potassium yang tinggi.


Kenapa wanita yang memakan kolagen ni mempunyai kulit yang cerah?untuk pengetahuan semua sebenarnya rumpai laut berupaya meningkatkan kolagen yang sedia ada je dalam tubuh badan kita dan berupaya mencegah proses penuaan ,sebab itu orang yang mengamalkan kolagen ni kulit nampak cantik dan bersih je kan.Rumpai laut ni pun sudah lama diamalkan di negara korea sebagai salad semasa makan.

Cuma negara kita je yang agak baru mengetahui keberkesanan rumpai laut ni,dan faktor warna rumpai laut iaitu warna ungu,hijau,coklat ,kuning sebenarnya dipengaruhi oleh pigmentasi.Maaf kalau salah maklumat.hihi

Manakala kolagen sebenarnya terkandung dalam buah-buahan yang mempunyai vitamin c seperti buah oren.

Kebaikan kolagen ni untuk menyihatkan tubuh badan,mengelakkan penuaan,penyakit sendi,mencerahkan kulit,menyihatkan rambut,mengurangkan masalah penglihatan cth rabun,mengurangkan kolesterol sebab bila makan rumpai laut ni kita akan rasa kenyang je.

Kolagen dalam tubuh badan kita akan semakin berkurang dan berkurang setelah kita meningkat umur cth 20 an ke 30 an ke jadi kolagen ni akan lebih berkesan untuk orang yang umurnya meningkat 40 macam tu .kiranya kesannya lebih cepat

Untuk orang muda pula dalam umur belasan boleh mengambil kolagen ni untuk mengekalkan kesihatan dan sebagainya dari masalah dalaman dan luaran.

Ok tu je ye,panjang pula mukadimah hari ni ,hehe layan je ye sharing is cute right?

3 comments:

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

makin melecun blog miza... teringin sangat nk cuba collagen ni.. memang ramai kata elok...

Izza Sakura said...

Yup betul2,ok tq ena.iza pun dlm proses nk mncuba

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Designed By Izzasakura