Breaking News

Tips mengurangkan rabun jauh

Hai semua,mesti ramai kan yang mempunyai masalah rabun jauh ni?terutamanya saya,dari sekolah rendah lagi,tapi tak pernah pakai spek,

Kadang-kadang bila kat luar terutamanya bila terdedah kat kawasan cahaya matahari,silau je mata ni,kemudian mata rasa berair je,nasib baik ada rumpai laut ni,dapat kurangkan masalah rabun juga,sekarang memang ok dah,hitam bawah  pun dah nampak pudar,

Berbalik pada topik asal tadi cara mengurangkan rabun jauh ni,tak ada la susah mana pun,cuma rajin dengan tak je,

1.Bila menghadap laptop ,dalam sekejap 20 minit tu cubalah pandang kat luar,pandang sejauh yang mungkin so nanti mata akan jadi relaks,tumbuh-tumbuhan hijau ni membantu menyegarkan mata.

2.Ambil embun pagi dan sapu di mata.
                                 
3.Selalu mengambil sayuran-sayuran seperti lobak,betik ataupun tomato ,yang berwarna oren.

4.Minum air rebusan sawi,

5.Jangan membaca di kawasan gelap,

6.Pembedahan ni memang berkesan,tak perlu 1 jam pun,cuma kena fikirkan mengenai kosnya,

7.Ambil supplemen untuk mata.

8.Pembedahan Laser,ia hanya 98% berkesan

9.Selau embuat urutan di kawasan mata.

2 comments:

Galaxy_Hany said...

bahaya je guna laser..Baik biarlah sembuh dengan sendiri kan..Lebih dijaman ok..Klau laser tersilap ke terus buta..Mcm cerita FINAL DESTINATION..

nadiah shakirah said...

Suka post awak. (Y)

Designed By Izzasakura