Breaking News

Cara ringkas jaga kulit buat jejaka macho

                   

Ok tengok tajuk pun ala nak gempak je kan?hehe,saya tahu lelaki ni memang malas nak jaga kulit  disebabkan pelbagai faktor,mungkin sebab terlalu sibuk, ataupun malu nak beli produk kecantikan ,

Cara ni ringkas je,tak perlu keluarkan duit yang banyak,cukup sekadar...

1.Beli produk yang sesuai ,
Contohnya pencuci muka,pencuci muka untuk orang perempuan memang tak sama dengan kulit orang lelaki,jadi cuba cari produk yang sesuai untuk kulit lelaki sahaja,

2,Gunakan petua lama
Petua lama ni contohnya pakai tomato ke,dan macam-macam lagi untuk mengurangkan jerawat dan menghilangkan parut,Jimat duit kan?

3.Jangan sembam muka
Lelaki ni kadang-kadang suka sangat kan sembam muka kat bantal bila tidur lepas tu mulalah muka berbintik-bintik,jadi kurangkanlah tabiat anda itu,kalau sarung bantal tu bersih,tak apa la juga kan,

4.Jangan selalu pegang muka
Ok tabiat ni selalu juga diamalkan,bila kita baru pegang benda kotor,lepas tu tapak tangan tu pegang pula muka,mestilah ada kuman kan jadi sebelum pegang muka tu basuh dulu tangan .

5.Pergi spa
Cara ni agak membazirkan duit juga la kan,tapi ini hanya untuk lelaki yang berpoket penuh,kalau poket tengah kering,jangan la pergi buat pula ye,hehe

6,Jangan merokok
Haa,yang ni pun sama,cuba tengok kalau kulit orang kuat merokok,mesti kulit nampak berkedut,bibir hitam lagi tu,Jadi kurangkanlah ataupun hentikan saja tabiat merokok tu,

Tips yang sangat ringkas,,

4 comments:

maria firdz said...

nice entry... yg no.6 tu je kot suami akk x buat.. yg lain tu dia buat juga wpun kdg2.. huhu...

Izza Sakura said...

Hehe.yke kak?bgus kak ni.ambil berat tentang suami

Arya Addin said...

Assalamualaikum awak ~
Hee .. merokok tu merosakkan muka kan ..

btw , aya tengah cari sponsor .. kalauu berminat boleh tengok sini yer ^_^

http://ismy-maryam.blogspot.com/2013/03/pencarian-sponsor-versi-2.html

TQ

-arya addin-

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

tapi kebanyakkan org lelaki ni tak pakai pape pun tapi kulit xde jerawat.. jeles ooo.. like my fiance...

Designed By Izzasakura