Breaking News

Wajah hitam menghadap laptop terlalu lama

Wah,,wah ,,tajuk bukan main lagi,hehe,sebenarnya iza pun meluangkan sedikit masa untuk cek keyword dekat nuffnang,tiba-tiba ternampak kata kunci ''wajah hitam menghadap laptop''

Apa yang peliknya dekat keyword ni ea?kalau wajah gelap menghadap laptop terlalu lama,tak apa la juga kan,tiba-tiba pula muncul wajah hitam,hehe,,tak tahu la hitam cam dayang senandung kat atas tu...

Sebenarnya memang kalau kita menghadap laptop wajah kita pun nampak kusam,tak bermaya,mata sembap,,sebab apa?sebab lambat tidur,lambat tidur sebab apa?sebab online kah?hehe,jawab sendiri..jadi sesiapa yang gila internet.tu kurangkanlah,benda-benda seperti laptop ni semua tak elok untuk tubuh badan kita.


Kenapa wajah gelap pula bila menghadap laptop ni?ok soalan yang sangat bagus,untuk pengetahuan korang semua,cahaya dari laptop ni lebih kurang sama macam uv dari cahaya matahari je.dan juga akan mengelapkan kulit,bukan menghitamkan ok,hehe,betulkan bahasa melayu anda.

Kalau takut kulit gelap,jangan selalu guna laptop la ye,kecuali la sebelum guna laptop tu korang dah pakai pelembap,

Itu saja tips dari saja,antara betul atau tidak ,saya memang kurang pasti,tetapi saya cuma tahu bahwa cahaya dari laptop ibarat sinar uv dari cahaya matahari

7 comments:

CiK Bella said...

Baru tau, nak kena jaga2 la ni. Hehe thanx :)

Cik Aida™ said...

betul ke ni?
aida baru tahu laa, patut laa aida rase makin gelap, hihii,
aida guna sunblock jee, huhu,
btw, nice sharing :)

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

ptot la muka xputih2

Chef Raziq said...

yup betol tu bukan je muka, mata pon akn rosak kalau lama sangat mengadap laptop..^_^

Nur Irdina said...

Nampaknye kalau setiap hari ngadap laptop, setiap hari jugak la "berjemur" kan hehehe...

#Thanks!!

Izza Sakura said...

Hee btul2 setuju

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

sbb laptop ni ada radioactive... sbb tu kadang2 mata org yg tak rabun boleh jadi rabun kalau kerap tengok laptop

Designed By Izzasakura