Saturday, May 11, 2013

Misteri tasik bera bahagian 2

Sesiapa yang belum baca lagi ,ini adalah sambungan dari entri sini ye,

           

Lubuk chenderoh merupakan tempat yang sangat keramat dan misteri,lubuk ini terletak di tasik bera.Lubuk ni bukan setakat buaya je tinggal,macam2 ada makhluk misteri dekat sini salah satunya ialah ular besar lagi besar dari anaconda.

Apabila melalui pulau ini dengan bot,anda akan melalui satu tempat roundbout iaitu pulau kercut( sejenis tumbuhan tasik ) memang besar jika banjir ia tidak tenggelam dan tidak pulak bergerak ke mana2x.

Pada ketika itu,seorang lelaki sedang memancing ,sedang beliau memancing,tersa seolah-olah perahunya ditarik dan air menjadi deras tetapi dia membiarkan sahaja perahunya mengikut arah air tersebut sehingga merempuh kawasan kercut tadi,barulah beliau bangun dan melihat apa yang membuatkan air menjadi deras,rupanya seekor ular besar sedang menyedut perahu dan dirinya lalu dia terjun ke dalam kawasan kerjut tadi dan memanjat pokok,

Manakala ular tadi hilang sekelip mata beserta dengan perahunya 
Misteri kan?hehe

Jadi pada yang suka memancing ataupun berkelah di kawasan2 tasik bera ni,jaga percakapan,kiranya jangan cakap besar.bahaya nanti,,


Bersambung,jangan biarkan misteri menyelubungi anda.......

6 comments:

Nana Liena said...

huhuhu..memang misteri habis la..btw nak tanya.. kalau izza ada bahasa sendiri ke?

cik yaya said...

wah3..macam cerita misteru nusantara dah..

Izza Sakura said...

Nana,yup memg tiap orang asli ada bahasa kaum masig2,

yaya,,hehe,tu lah

siti zawiah said...

tak sabar nak baca sambungan..hehe

Minda Kronik said...

eee misterinya nusantara :3

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

betul tu.. bila tengah memancing waktu malam2 ni, memang tak boleh cakap besar.. nanti diuji...