Breaking News

Petua menghilangkan jerawat

Selamat malam,hari ni nak berkongsi tips kecantikan guna cara tradiosional,cara yang lebih selamat dan menjimatkan.

Tips ni saya kumpul berdasarkan dari pengetahuan sendiri.Boleh cuba,sebab saya pun pernah cuba dan hasilnya tak menghampakan .

1.Guna limau nipis.
Tips ni kawan saya n saya pun pernah guna.hehe.ok berkesan sangat .parut hilang,muka jadi cerah,dan tegang.Tapi kena rajin baru nampak hasilnya.Untuk elakkan pedih,cuma guna tepung dan perah limau tadi dan sejukkan dalam peti sejuk.Pakai seperti masker.

2.Aloevera/lidah buaya.
Sapukan lendir dalam lidah buaya tu ke wajah anda dan parut jerawat.

3.Basuhan Beras,
Ambil air beras dari basuhan kedua.kemudian basuh muka.

4.Serbuk teh
Gosok serbuk teh ke muka,guna uncang teh lagi senang.dan serbuk teh ni boleh letak di bibir so bibir akan jadi merah & lembut.yeay saya pernah cuba.BERKESAN!

5. madu & putih telur
Petua yang telah digunakan sekarang.Muka jadi lembut dan licin.

6.daun inai.
Jangan ingat daun inai tu buat inai pengantin tu je.Cerahkan muka pun boleh maa.caranya rebus daun inai kemudian airnya disapukan ke muka.

6.Bunga raya.
Bunga raya ni cuma sapu kat kawasan parut sampai parut hilang.

7.Kunyit & beras
Tumbuk/blend kunyit & beras kemudian sapu di muka.

8.Susu.
Cara yang pernah saya guna juga.berkesan.

9.Yogurt,
Sama seperti di atas.

10.Betik
Ambil benih betik kemudian keringkan & tumbuk /blend.Sapu di muka,

11.Bedak sejuk+garam.
Sapu di kawasan muka.

12.Daun sirih.
Blend dan dapatkn airnya kemudian basuh muka dengan air tersebut.Untuk muka yang berminyak.

Banyak nya tips yang saya bagi ni.penat menaip.

8 comments:

Kila Lala said...

wah bestnya...thanks for sharing izza

hazwan hairy said...

nice tips...nk kna buat..hehe

Izza Sakura said...

Hehe hazwan pun na bt boleh je.silakan.

Aimi Rahim said...

thanks for info .
p/s : dtg dari short segmen : review blog bertuah . Tak jumpa button follow ? Scroll bawah sikit jumpa lahh "join this site" . thanks :D

crazy about kpop said...

blend kunyit hidup atau serbuk kunyit??

Izza Sakura said...

Crazy abut kpop;blend kunyit hidup okes

cara menghilangkan jerawat secara alami said...

Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
.

Menghilangkan Bekas Jerawat said...

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
.

Designed By Izzasakura